fredag 3 juni 2016

För vi har tagit studenten! Å en del snart

Än så länge känns ju vädret lovande, det är ju den där risken för regn lite senare i eftermiddag då. Men då sitter vi nog i skydd inne i lokalen borta vid Husbyborg. Mamma har hyrt lokalen borta vid deras kolonistuga och är så nyfiken på allt hon har fixat med där borta. Det här med kalas och bufféer och allt pyssel med sånt är mamma så himla duktig på.
Jag pratade med Pernilla igår om Marcus och att han tar studenten nu och ska börja jobba sen i sommar. Tiden går så fort. Vi kom på det att han fyller ju 20år i höst också så det blir mycket firande för Marcus i år, ett riktigt bra år känns det som.

Igår när jag kom hem fick jag en liten energikick. Jag började rensa och städa på balkongen. Lyfte undan trallen och dammsög där under. Brukar alltid göra det på våren/sommaren för det ramlar alltid in skräp där under.
Pelargonerna står ute där nu och trivs i solen. Det känns lite tomt då jag brukar ha så mycket där ute men mer blommor kommer säkert att hamna där då och då under sommaren.

Här är en gammal förebild. Efter att jag tog detta foto har jag plockat undan lite därifrån och planterat blommor men krukor och så de stod kvar.

Sen efter ser ni bl.a. bilden ovan och dessa. Det bruna kösträdet hade jag inomhus men får nu stå ute med extra sittplatser för katterna att spana ut på gården.


Alla krukorna tog jag in och gjorde rent. De ligger nu alla i mitt badkar och torkar.

Det blev både middag och kvällsmellis ute på balkongen sen i solen. Var så avkopplande. Kändes bra när det var städat och fint där. Fast jag ska torka av sen en gång till för det är mycket pollen och fortfarande lite gult på sina håll. Sen ska jag också tömma den stora krukan med höstlökarna men den är så stor o får stå kvar medans.

Jag hämtade igår ut mitt Testagrampaket också. En hel del nya spännande saker. Appletiser består av 100% äppeljuice, inget tillsatt socker, konserveringsmedel eller färgämnen. Ligger nu i kylen på kylning.
Lipton Amazingly Grey, med smak av bergamott och citrusfrukter. 100% rainforest alliancercertifierat.
Nutella breakfastbar apple & cinnamon. Nutriletts nya fruktbar med högt innehåll av protein och fiber, med quinoa, havre, äpple och kanel. Låter god.
Skittles wild berry, den 3e medlemmen i familjen med smak av skogsbär.
NIVEA Sun kids pocket size, solskydd för barn men fungerar så klart lika bra för vuxna. I pocketstorlek så perfekt att ha med i väskan.
Colgate Max White Expert White, tandkräm som är särskilt utvecklad för att återställa gulnande tänder. Vitare tänder på 5dgr.
NIVEA Creme care facial cleansing wipes. Våtservetter som rengör på djupet.

Sen från Bliw en nyhet som redan fått sin plats nu i köket. Bliw kök, specialgjord för att ta bort oönskad doft från händerna. Doftar lime och vildtimjan.

Jag hade tänkt säga upp denna box då jag nu även börjat prenumererat på Smartbox (som kommer varannan månad) men det är så kul att få dessa nyheter. Än så länge har jag inte fått något som jag inte använt s jag kommer nog att fortsätta. Roligt att få som paket till sig själv varje månad. Jag fortsätter nog ett tag till så får jag se om jag säger upp någon av boxarna sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar