tisdag 7 juni 2016

En helg med mycket firande

I fredags tog Marcus studenten och jag är så glad att vädret blev så fint för alla studenter här. När jag slutade jobba gick jag till Botan och satte mig på en filt där i solen. Pernilla och tjejerna kom strax efter och det var mysigt att sitta där en stund och bara umgås. Men lite rastlösa vart barnen så vi gick en promenad och bort till fontänen. I värmen förstår jag att dem nog gärna hade velat ta ett dopp men ett snabbt dopp med fötterna blev det i.a.f.

Sen var det dags att gå fram till orangeriet där studenterna från Marcus skola skulle springa ut. Många hade samlats där utanför och det var plakat med foton på studenterna som barn, det var balonger och en massa glada vänner och familjemedlemmar som ivrigt väntade på att se dem alla springa ut.
Visst kom dem ut sen men inte springandes utan sjungandes. De ställde upp sig och sjöng vackert för oss. Det var väldigt kul att de gjorde sitt utspring så. Jag kunde inte se Marcus först bland allihopa men sen när de sjungit klart så såg jag Marcus gå mot vårt gäng. Han såg väldigt glad och nöjd ut, skönt att äntligen ha gått ut.

Det hängdes band med nallar och bubbel runt hans hals och många kramar och foton blev det.

 
 
Sen åkte vi ut till lokalen där vi skålade i bubbel och grattade Marcus.

Mamma hade lagat till så mycket god mat, jag vet inte hur hon hunnit med allt, och tårtan hon beställt var så fin.



Det är så kul vid sådana här firanden att få träffa släkten samtidigt också.

En väldigt lyckad studentdag och jag tror Marcus var väldigt nöjd också med dagen.

Sen blev det ett firande för musiken kan man säga. På lördag morgon åkte vi till Dalhalla för konserten med Kör för alla som mamma och jag är med i. 1101 körmedlemmar stod där på scenen och vi sjöng med Ola Salo, Ebbot och Sarah Riedel. Självklart också med Caroline af Uggla.

Med mamma och mig denna dag så följde Hasse, momor och Berra med och satt även i publiken under konserten.



Trots bussproblem den dagen så hade vi en kul dag där borta på Dalhalla. Vilken upplevelse att få stå där på scenen och sjunga till en publik. Det var jättehärlig stämning och det var kul att få lära känna andra körmedlemmar. De har filmat allt men här kommer ett litet smakprov https://youtu.be/dVY38F3RNuI

Kalas blev det sen hos mig under söndagen. Det blev verkligen en hel helg med familjen. Så kul. Jag bjöd på lite fika och tårta och jag fick så fina presenter. Bl.a. är jag äntligen ägare av en jättefin fjädersparris, mormor tipsade om att den ska planteras om snart och jag ska göra det idag.

Sen fick jag en stor Omaggio-vas av mamma, Hasse och Marcus. Älskar ju den serien, fick den i fina pärlemor och jag gick sen och plockade några syrener som jag ställde sen i vasen. Ska absolut köpa fler i den serien sen.

Efter denna fullspäckade helg var det riktigt skönt att det var en röd dag igår. Jag tog det bara lugnt hemma och fick upp min tavelvägg i sovrummet. Det var lite klurigt med vart allt skulle sitta. Jag har en plansch med fjärilar också som inte fick plats så får se om jag sätter den någon annanstans sen istället. Den skulle egentligen sitta i en ram men de jag har hemma var lite för små. Kan ha en som passar i förrådet, ska kolla sen.
Jag vill inte ha så mycket på väggarna som skymmer tapeten men dessa tavlor och vykort ville jag ha framme så då kändes det bra att samla allt på denna lilla vägg. Kan man byta ut lite tavlor ibland och så om jag vill.





Måste till sist tipsa om att man på Linnes hemsida kan göra ett kul test för att se vilken blomma man är. Jag blev förgätmigej. http://linneuppsala.se/vilken-blomma-ar-du/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar