måndag 13 juni 2016

Nedräkning till semestern

Tänk vad skönt det är när man kan börja räkna ner till sin semester. 4 veckor kvar och det känns inte så himla mycket. Tiden kommer säkert att gå snabbt. Jag har 18,5 arbetsdagar kvar räknade jag nyss ut också.

Idag under lunchen passade jag på att shoppa några födelsedagspresenter, både i butik och webbshop. Det är skönt att vara ute i tid tycker jag och inte stressa med sånt sen i sista sekund, även om det så klart händer ibland också. Det är så kul tycker jag att köpa presenter. Jag har t.o.m. redan några julklappar inköpta. Fast just julklappar spar jag nog det mesta till när julen närmar sig för det är ju ändå lite speciellt att gå runt och julshoppa med alla juldekorationer överallt. Fast nu vill jag inte tänka på julen utan sommaren. Sol och värme saknar jag, fastän det är lite varmare idag ute än det varit nu ett tag.

Det blev ingen tripp till lotten under helgen, ska jag vara ärlig så kände jag inte alls för det. I lördags var jag och klippte mig och sen åkte jag hem och tog det bara lugnt hemma. Söndagen blev också rätt lugn. Jag och mamma åkte till IKEA bl.a., hade hoppats få köpa en ram till min plansch men då har de slutat att sälja ramar i storlek 70x100. Så synd, får beställa en sån ram någon annan stans istället. Men en liten matta blev det i.a.f. Nu vet jag inte hur mycket denna lilla matta kommer att hjälpa men jag har satt den vid balkongdörren och hoppas att när katterna kommer in med skitiga tassar så stannar det mesta på mattan när de kliver in. 20kr kostade denna söta lilla matta bara.

Idag har jag fått en smsavi, ska hämta ut ett paket. Fast det är inte till mig utan till jobbet. Jag har funderat på hur det ska bli med vattningen när jag är borta och jag har nu köpt självbevattningsgrejer som jag hoppas ska funka. Jag ska prova börja använda dem innan min semester för att se hur bra de funkar och hur lång tid det tar innan vattnet försvinner. Även om min ena chef jobbar 2 av mina 3 semesterveckor vet jag att han säkert kommer att glömma vattningen då han kommer att ha mycket att göra när han är tillbaka. Så då tyckte vi detta kunde vara en bra lösning.

Nu är jag inne på vecka 7 av mina 10 träningsveckor. Denna vecka ska vi höja pulsen och jag är lite nervös inför dagens konditionspass. Hittills har jag kört intervall med löpning 2min och sen rask promenad 1min. Nu blir det löpning 12min först! 12min låter kanske inte mycket men jag kan ibland tycka att bara 2min är jobbigt så vet inte hur detta ska gå. 12min, i.o.f. långsam löpning, börjar jag då med och sen blir det intervall på 1min snabb löpning, 30sec långsam gånger 3 och avslutar sen med ytterligare 12min långsam löpning. Detta kommer bara att ta ca 30min och det är ju inte så mycket. Jämför med andra som är ute och springer 1 mil så detta är väl inte så farligt. Men för mig tror jag att detta kommer att bli jobbigt men skulle bli extremt glad om jag klarar det. Så håller tummar och tår att detta pass kommer att gå bra.

Jag är där emot glad över att kunna börja träna tidigare nu, vi har fr.o.m. idag sommartider på jobbet och stänger kl 16 alla dagar. Känns jätteskönt.

Avslutningsvis måste jag via upp min pelargon på jobbet. Nu börjar den blomma igen. Det har tagit en liten stund sen den blommade när jag köpte den. Årets pelargon är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar