onsdag 22 juni 2016

Konsert en vardagskväll

Uppsala Hem fyller 70år och hade en konsert igår för de som bor i Uppsala hem. Jag, Pernilla och mina systerdöttrar Wilma och Elsa gick på konserten. Det var en överraskning för tjejerna och de visste ingenting förrän vi kom fram. De verkade så glada över sin överraskning och de tycker så mycket om Dolly style och så klart är ju Hasse känd nu bland alla små med guld och gröna skogar.


Innan vi åkte dit så käkade vi hemma hos mig och då under tiden spöregnade det. Vi höll tummarna hårt för att det skulle sluta och någon kanske lyssnade på oss för under konserten var det fint väder och solen var framme.
En väldigt lyckad och rolig kväll.

I morse när jag var på väg att gå till jobbet så upptäckte jag en påse hängandes på dörren. Posten hade visst varit där på morgonen och lämnat min Testagrambox. Jag kunde inte låta bli att öppna och kika igenom innehållet innan jag åkte vidare till jobbet.
Ett snabbt foto innan jag sprang till bussen.

I månadens box blev det spännande dessertolivolja från Zeta. Jag fick den med smak av citron men den ska även finnas med apelsin. Ska bli spännande att prova sen på kanske lite vaniljglass.
Havre tunnbröd fick jag också från Mjälloms. Kanske skulle passa bra till midsommar med lite gubbröra på.
Brödmix från Risenta. Jag har tidigare provat deras mix för knäckebröd som blev så gott så kan inte tänka mig annat att även detta bröd kommer att bli annat än riktigt gott. Jag fick mixen för Fröbröd och läser det att brödform ingår också i paketet. Väldigt bra och smidigt.
Froosh shorty är utan tillsatser och innehåller 100% frukt. Den får följa med på bilresan mot Dalarna i helgen.
Tar kanske också med mig Ballerina bitesen med smak av Salty Caramel. Låter farligt gott.
Fick också med fin lakrits från Bubs De Luxe. Fairtrademärkt, glutenfri och gelatinfri. Svensk lakrits av hög kvalité. Ska njutas av sen.
Palmolives Magic Softnes har en pumpfunktion som bildar ett fylligt skum som gör tvålen dryg, praktisk och ekonomisk utan spill. Jag fick i doften jasmin.

Toppits Zipper har jag fått förut i fryspåsar men nu ska jag få prova allroundpåsen. Kanske hamnar lite gott där i inför trippen till Dalarna.
Veckan går verkligen fort nu och midsommar närmar sig med stormsteg. Igår köpte jag 2st blomsterkransar för jag fick en sådan beslutsångest över vilken jag skulle välja. Jag vet inte riktigt än vad jag ska ha på mig. Som det ser ut nu kanske det blir någon klänning och gummistövlar. Men jag hoppas slippa gummistövlarna. Det blir till att börja packa lite idag och jag funderar även på att baka något och ta med till bilresan. Kanske stannar vi inte något på vägen men det skadar inte att ha med lite gofika ändå. Jag har funderat lite på cupcakes.


Jag får se nu när jag hinner skriva nästa gång. Kan bli i helgen men också på måndag beroende på när vi kommer hem. Lite osäkert ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar