tisdag 25 oktober 2016

2 dagar kvar

Det blir ju mer och mer pirrigt nu när trippen till Ullared närmar sig och jag vill inte annat än att tiden ska gå fort nu. Då är det bra att ha lite annat att se fram emot innan också. Imorn ska jag och mamma till Fullerö. Jag tycker mycket om den butiken och nu var det länge sen sist jag var där. Det kan kanske ha varit någon gång i somras sist.
Imorn är det inspirationsdag på Fullerö. Man kommer att tipsa om fina erbjudanden för höst- och julinredning. Man kommer att ha 20% rabatt på hela köpet (gäller då ej andra erbjudanden, möbler och beställningsvaror) samt 75% rabatt på samtliga krukor utomhus i trädgården (dock ej gjutjärn).
Man kommer även att bjuda på dryck och tilltugg samt bl.a. visa hur man gör mossbollar och fina höstplanteringar. Ser fram emot att åka dit. De kommer att ha öppet 10:00-20:00.

Jag har en liten rolig blomma på jobbet som jag tror heter forell-begonia. Jag visade en bild på den och en till blomma som jag köpte förut. Forell-begonian blommar nu, vilket jag inte visste att den kunde göra. Det är ju i.o.f. en slags begonia, Begonia dregei, men trodde ända att den inte kunde det. Men andra blommor har överraskat mig så förut. Vi har en skelettsköld, alocasian, på jobbet också och den har blommat 2 gånger sen jag började här. Roligt tycker jag. Begonian har fått små söta vita blommor med gula pupiller.

Nu under lunchen hämtade jag en bok som jag reserverade för länge sen. Bouldering av Peter Beal. Jag har hört att den boken är bra och ser fram emot att bläddra mer i den. Lite synd tycker jag bara är att bilderna är svart-vita.


Jag, Jenni och Ceymor har fått en inbjudan av Erika och David som jag lärde känna på Åland när vi var där och klättrade. De har bjudit över oss till Stockholm för att följa med dem och klättra där. Det knepiga nu är bara att hitta en dag som vi alla kan. Jag är så bokad nu i princip varje helg nu resten av året och den dagen jag hoppades på att alla kunde kan inte Jenni och Ceymor oturligt nog. Men vi ska nog få ihop en dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar