måndag 24 oktober 2016

Ullareds-trippen närmar sig

På torsdag så åker äntligen jag och mamma till Ullared. Vi har räknat ner länge nu. Vi har båda skrivit listor på det vi ska kolla efter men sen som alltid blir det en massa saker som inte står på listorna och som man hittar när man går runt där i butiken.

Det kan nog bli en och annan present/julklapp men en del till mig själv också. Jag hoppas bl.a. att jag hittar en ny vinterjacka då jag fått slänga min gamla.

Jag följer Gekås bloggen men jag brukar också söka på #Gekås och #Ullared på Instagram också för att se vad andra köpt och kan tipsa om. Jag såg idag bl.a. en som köpt en kaktus-vas och den måst jag titta efter. Det skulle vara kul om de hade dem i grönt också.

Det verkar vara lite regnigt nere i Ullared de senaste dagarna så vi ska nog ta med oss paraply utifall vi får köa på fredag och det regnar. På torsdag är det nog bara att gå direkt in i butiken när vi kommer fram sen.

Både mamma och jag blev förkylda förra veckan och under helgen har jag försökt kurerat mig och det verkar ha gått bra. Jag försökte sjunga lite men då hostade jag bara så det blir ingen kör idag. Mammas förkylning verkar lite värre, jag hoppas hon hinner bli bra nu tills vi åker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar