onsdag 5 oktober 2016

Igår var det kanelbullens dag!

Hoppas ni alla fick äta goda kanelbullar igår, det var ju Kanelbullens dag då. Jag hann inte baka några men gick till Forsa och köpta några till jobbet. Dem är väldigt goda men det är så klart lite annat när man bakar egna.

Jag vet inte hur många gånger som jag sagt att jag ska ta in mina pelargoner och sen bara fortsatt skjuta på det för vädret har ju ändå varit så fint. Men nu är det kallt och i förrgår tog jag in mina pelargoner.

Jag fick även fina sticklingar från en Mårbacka av min mammas vän. Så snällt. Mårbacka är ju en så vacker pelargon.

Jag tog även in mina tomatplantor utifall jag kanske ändå kan få några tomater. Jag ger det en chans och funkar det inte så funkar det inte.

Nu närmar sig äntligen Ullareds-resan. 22 dagar kvar är det bara och tiden kommer säkert att gå fort. Jag har en del nu innan att se fram emot också. På lördag t.ex. ska jag, mamma och Pernilla se på Phantomen på Operan. Den har vi längtat efter.

Sen ett tips, i appen Flaire som jag tipsat om tidigare kan man nu ha chansen att vinna en Caliente. Jag lyckades vinna en igår och ska hämta ut en på Pressbyrån idag. Jag har den med smaken chili, tranbär och granatäpple hemma, som jag inte har provat än, och tänkte se om de har den andra med smakerna chili, lime och ingefära. Vore kul att få prova båda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar