fredag 14 oktober 2016

TGIF

TGIF - Thank god it's friday som man säger. Denna vecka rusade också snabbt fram och snart är det helg och jag och Patrik har beställt en varsin påse från Feskarn. Denna veckas fredagsmyspåse innehåller:

Hummersallad med mango, räkor, gurka och vårlök – toppad med forellrom
Halstrad laxsashimi på wakamesallad med soyamajonnäs
Kökets hemkokta skaldjursbisque med cognac
Mörk chokladmousse
Surdegsbröd från Triller

Det ser vi båda mycket fram emot att få äta.

Lite annat gott fick jag även med smakboxen igår. Innehöll hela 18st produkter och temat för denna box är matresa.


Från höger här har vi först en ekologisk mjölkfri dryck av dinkel från Spelt Dream. Dem har jag inte hört talas om förut och tror inte att jag sett den i butiken heller så en helt ny produkt för mig. Den är vegansk och fri från tillsatt socker, konserveringsmedel och färgämnen.

Sen har vi spagetti no 12 från De Cecco. Gjord på durumvete som sen malts till semolinamjöl.

Pepparkakor är alltid gott. Dessa är ekologiska och från Nyåkers. Ser fram emot lite glögg och pepparkakor.

Rapsolja Krav. Denna är gjord på höstraps från Gunnarshögs Gård i Skåne.

Lite i bakgrunden så har vi Urkraft glutenfria granola med physalis, svarta vinbär och linfrön från Finax. Denna blandning låter väldigt gott. Vet inte hur jag ska hinna äta all granola och müsli jag har hemma men med alla dessa olika sorter kan man ju variera från frukost till frukost.

Produkterna i mitten.

Här har vi Caramelt sea salt från Lindt. Den har jag provat flera gånger så ingen nyhet men den är så god så jag tackar glatt för den.

I boxen låg en liten påse som påminner om en sån tepåse man fyller med eget löste. I den påsen passande nog låg 3 olika tepåsar från Or Tea? Teerna är från Kina och finns i utvalda specialbutiker. De 3 sorterna är Lychee White Peon (vitt te, lychee-arom och rosenblad), Slimming Pu'er (svart te, ringblomma, blåklint och romersk kamomill) och Tropicoco (mango, äpple, kokosnöt, vit hibiskus, apelsinskal, lakritsrot och rostade cicorainötter).

Ovanför tepåsarna har vi en favorit, Oatly. Jag smakade på denna i morse och den var väldigt god. Smaken på den nyheten jag fick är ananas, passion och spirulina. Recover som denna serie heter kanske passar bättre efter ett träningspass när kroppen ska återhämta sig men vart så sugen på att prova den.

Bredvid fick jag från Friya 2st Superfood drinks, chia och basil. En ny dryck som visst är väldigt populär i Österrike. Nu lanseras den i Sverige och jag ser fram emot att smaka dem. Den ena innehåller då chiafrön och den andra spännande nog basilikafrön.

Den mörkblåa flaskan som knappt syns på bilden är en sportdryck som heter Vitamin Well Plus 002 och är från Vitamin Well. Smaken är citron/lime. Den innehåller elektrolyter som hjälper till att återställa vätskebalansen i kroppen. Sockerfri.

Längst upp har vi en stor godispåse som jag köpte förra året på Gekås. Skumma grisar från Konfekta. De är väldigt goda och när jag bjöd mina kompisar på dem förut gick de snabbt åt. Hallonsmak och mycket socker.

Sen produkterna till vänster.

Lantchipsen syns då tydligt och kom i en smak som kanske inte passar mig då jag inte tycker om kantareller. Jag ska ta med den när jag träffar mina tjejkompisar för där har vi flera kantarellälskare.

Under dem från Knorr har vi 2 middagskit, Indian Tikka Masala och Italian risotto. Man tillsätter bara protein och grönsaker så får man snabbt och smidigt en måltid. Perfekt om man har ont om tid.

Sen fortsätter vi matresan till mer asiatiska smaker. Från Santa maria fick jag 2st kryddmixar, Green curry och Asian Spices Korean BBQ Bulgogi. Grön curry är alltid gott, bolgogi har jag inte provat förut så det ska bli spännande.

Kokosmjölk som jag kanske ska använda till kryddmixen green curry. Extra smooth står det på den. Från Santa Maria.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar