måndag 23 januari 2017

Föredrag med André Strömqvist

I lördags var jag och mamma på föredraget med André Strömqvist från Allt om trädgård. Det var bra och inspirerande och det kliar verkligen i fingrarna nu. Jag vill börja med och påta på odlingslotten snart. Föredraget hette Trädgårdssysslor för olika årstider och han tog upp lite vad man kunde göra under de olika årstiderna samt berättade lite vad han gjort i sin trädgård i Falun. Växter han tycker mycket om och om kompostering.


Det blev en fikapaus i mitten av föredraget och efteråt vart det lotteri och jag vann 3ggr och hämtade en pelargonstickling, Mårbacka, bågstormhattsfröer samt krukor.

Sen har jag städat och fixat lite hemma i helgen. Här har vi min fina Omaggio-samling på tv-bänken. Jag flyttade sen bort den röda Nordic shine ljusstaken till bokhyllan för kändes lite som att jag har så mycket där på bänken. Jag får se om jag som vanligt flyttar om lite mer sen.


Jag har inte hunnit kolla så mycket på Instagram än som jag velat. Jag hade tänkt söka lite på bilder från Formex-mässan men det jag fastnat för av det jag sett hittils är Kosta Bodas nya serie Björk av Sara Persson. Så vackra munblåsta vaser.
Foto av @levaobo

Sen tycker jag mycket om dessa söta figurer, Jizo, som ska beskydda ens hem. Samt små man kan ha med i väskan.
Foto av @karinthegreen

Dessa vackra tryck kommer från Sira form. Favoriten är så klart trycket med pelargoner.
Foto av @diysweden
Ikväll sen ska jag prova att träna och se hur det går. Lätt att det blir svårt att komma igång igen efter förkylning eller sjukdom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar