måndag 9 januari 2017

Tillbaka efter långhelg

Skönt det var med långhelg. Jag har passat på att fixa lite mer hemma, jag fortsätter med rensandet men nu har jag städat på lite mer och även plockat bort alla julsakerna. Det är så mysigt att ha dem framme men kände samtidigt att det var lite skönt att få bort allt. Granen tar lite mycket plats när den står. Jag inspirerades av Ella och tror att nästa år köper jag en liten gran som jag ska ställa på ett litet bord någonstans. Jag saknar en riktig gran och det behöver ju inte vara en stor från golv till tak, när det bara är för mig egen skull jag har granen. Räcker med en liten och söt en och jag har perfekta små julgranskulor att ha i den. Så får det nog bli nästa år.

I fredags var jag med mamma, Wilma och Elsa till Globen och såg på Disney on ice. Det är något jag alltid varit lite sugen på att se. Temat var Frozen och det var så snyggt gjort allt. Jätteduktiga konståkare. Det var en upplevelse och Wilma och Elsa verkade så nöjda.






Sen i lördags var jag hem till Filip och Jenny. Oturligt nog tänkte jag inte på att ta några bilder. De har det jättefint där hemma. Jag lånar några bilder från Jennys instagram-konto så får ni se.


De ska där emot flytta snart, till Harbo. De ska flytta in i ett parhus som ser väldigt fint ut. Ett nybygge.

Sen på kvällen satt jag och vaxade mina vandringskängor. Har aldrig gjort det förut men tror det blev bra. Jag invigde dem igår när Mia och jag tog en promenad i Hågadalen. Vi var ute och gick i lite mer än en timme och kängorna kändes bra hela tiden skönt nog. Så fint ute i Hågadalen även på vintern. Det var många som åkte längdskidor och jag blev lite sugen på att prova det.




Jag är också sugen på att prova åka långfärdsskridskor. Mamma har provat det vid fjällnora där man också kan hyra skridskor. Vi har pratat om att åka dit och hyra skridskor och åka och det skulle vara så kul.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar