torsdag 5 januari 2017

Jag ser det snöar...

Så mycket snö det kom då. Jag liksom många andra var nog inte så överraskade över att snön kom tillbaka men att det kom så mycket så snabbt vart jag lite överraskad över i.a.f. Många är nog väldigt glada över snön. Jag vet att mina systerdöttrar är det och även min kompis hund. Jessica som jag ska ut och vandra med i juli var på promenad igår för att även vänja in ryggsäcken han ska bära. Jodå även Eddie ska få hjälpa till med packningen. Igår så verkade han nog inte bry sig så mycket om ryggsäcken utan hade hoppat som en gasell och rullat runt i snön säkert en 30 gånger. En hund som verkligen är glad att snön är tillbaka.

Men lite kallar har det då blivit idag tycker jag. Jag vet inte hur många grader det är ute men kyligt kändes det. Jag hoppas att det inte är alltför kallt nästa lördag. Då kommer Wilma hem till mig och vi ska gå ute på pokemonjakt.

Jag hoppas att det ska gå bra med min mobil då också. Den har börjat stänga av sig själv och jag får inte igång den utan att koppla in laddaren. Jag tror att det är kylan som gör det. Mitt abonnemang tror jag går ut i mars eller april. Jag hoppas att den inte ska strula tills dess. För håller den på så här blir det nog att jag skaffar en ny mobil sen men då vill jag att den ska hålla tills dess i.a.f.

Nu i helgen så ska jag fortsätta att rensa och stöka på hemma. För jag tycker nästan det, att när man ska rensa hemma, så blir det mycket stökigare ett tag. Jag ska nog även passa på att ta bort alla julsakerna.

Det ska bli så skönt att vara ledig lite nu så jag kan passa på att fixa med detta. Jag ska förutom städandet hem till Jenny och Filip på lördag. Blir lite sent julklappsbyte.
Får jag se hur dem bor också. Jag har inte varit hemma hos dem sen de flyttade in utan bara sett bilder. Verkar ha fått till det jättefint där ute.

Jag har kommit igång med hemmaträningen igen nu. Tränade i måndags och igår. Lite trångt känns det där jag tränar i vardagsrummet nu, fast Nino verkar tycka om step up brädan jag har där.

Jag har till långhelgen nu köpt en massa gott, massa frukt och nötter. Melon, grapefruit, banan och vindruvor. Efter nyår är det godisförbud igen nämligen. Körde så förra året och nu ska jag, Nicke, Karin, Patrik och Pernilla köra på och vi ska försöka att låta bli godis, snacks och glass under hela året. Visst det är gott men man mår ju inte bra av det, förutom för stunden kanske. Jag märker att min mage inte mår bra efter att jag äter godis eller chips så jag ska sluta med det. Finns mycket nyttigare alternativ som också är så gott. Jag älskar tex frukt och nötter och det är ett mycket bättre alternativ. På sommaren kan man äta en massa jordgubbar och Pernilla föreslog vattenmelonglass man kan göra istället i värmen. Det lät väldigt gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar