fredag 27 januari 2017

Rensandet har börjat

Igår började jag att rensa bland mina böcker. Jag vet att Marie Kondo rekommenderar att man börjar med kläder men jag kände att jag ändå ville börja med böckerna. De var några fler än jag trott.

Jag gick igenom bok efter bok. Flera var svåra att lägga undan. Jag kommer ihåg denna Stephen King bok, jag tror det var mamma jag fick den av. Jag hade verkligen hoppats på att få den boken och vart så glad när jag fick den. Väldigt spännande och bra kommer jag ihåg att jag tyckte att den var. Den ska få en ny ägare hoppas jag. Jag har läst den en gång och jag vet att jag inte kommer att läsa den igen. Så därför läggs den bland böckerna jag inte ska ha kvar.

Jag upptäckte också att jag hade 2 av denna bok, måste verkligen ha tyckt att den verkade väldigt spännande som köpt 2 av den boken. Jag har inte läst den än men jag har sparat den för den verkar väldigt spännande och den vill jag läsa sen efter den boken jag läser nu.

Sen har jag en bok av Roslund och Hellström som jag fick deras autografer skrivna i boken när jag köpte den av dem. Den boken kommer jag inte heller att läsa igen men så vill jag ändå spara autograferna. Jag funderar på hur jag ska göra, river jag ut sidan blir den bara liggandes någonstans så jag fotade den som minne.

273 böcker ska bort. Jag har sparat 49 böcker och 33 kokböcker. Men 33 kokböcker tänkte jag, fastän jag tog bort så många kokböcker lade jag i spara-högen 33 kokböcker. Kändes alldeles för många. Jag måste gå igenom dem igen och vara hårdare. Jag söker oftast efter recept på nätet, jag måste behålla de böckerna som jag vet att jag verkligen använder bara. Jag ska gå igenom dem ikväll samt ta fram ljudböcker och sen även filmer, spel och cd-skivor.

Börjar med en sak i taget. Nino hjälpte till lite också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar