måndag 30 januari 2017

Fortsatt röj o stök i helgen

Hemma har jag under helgen fortsatt sorterat. Jag har gått igenom mycket av kläderna och en svart sopsäck ska jag ge bort. Jag hade först tänkt lägga dem i en klädinsamling men så läste jag nu på morgonen att den stora klädinsamlingsdagen är den 3/2. Man kan t.ex. lämna in kläder på H&M, Lindex, Kappahl och Hemtex. Både på Kappahl och H&M får man per påse en 50kr-kupong som gäller vid köp över 300kr. Hos H&M får man per dag lämna in max 2 påsar. På Lindex får man också 50kr-kupong som gäller vid köp över 300kr men en sån får man oavsett hur många påsar man lämnar in. På Hemtex får man också 50kr-kupong men gäller då vid köp över 600kr.
Jag ska fråga på H&M hur det funkar om man lämnar in 2 påsar och får 2x50kr om de då kan användas för köp över 300kr tillsammans så det inte blir att en kupong gäller på 300kr och sen för att använda den andra kupongen så måste man handla för ytterligare 300kr. Sen ska jag kolla hur länge de kupongerna gäller också så det inte blir att de måste användas samma dag eller inom en kort period. För perfekt annars och kunna spara dem och använda dem när jag behöver något speciellt sen.

Jag trodde att jag hade gått igenom alla mina böcker men kom på sen att jag har en massa manga-böcker jag fick gå igenom också. Jag behöll 3 serier jag tycker mycket om och resten la jag ut på Shpock.

Tidningar har jag även sparat massor och som jag aldrig läser igen. Så de tänkte jag ställa ut i återvinningsrummet så här. Vill någon ta dem så får man annars så tar de som ska hämta returpapp hand om dem.

Jag har många annonser ute nu på Shpock och har hittills sålt 5 DVD-filmer, 2 böcker och en serie kokböcker. Jag hoppas att det fortsätter så här bra. Jag säljer allt väldigt billigt men många bäckar små som man säger.

Det tar tid detta rensande. Speciellt när jag också lägger ut en massa annonser. Men en sak i taget så går det i.a.f. framåt.

Igår var jag sen hem till pappa och Åsa på middag. Pernilla med familj, Filip, Jenny och David var alla där. Vi fick gratta Filip och Jenni som ska ha barn i augusti, beräknade den 12 augusti. Något vi alla misstänk men jättekul att få det bekräftat. Fortfarande rätt tidigt men hoppas verkligen så mycket att allt kommer att gå bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar