lördag 26 augusti 2017

Fina pelargonerna hemma

Med en kopp kaffe i handen gick jag ut nu på morgonen och tittade till pelargonerna. Det var lite småkyligt ute och jag undrar hur länge till de kan vara kvar där ute. Innan vintervilan sen blir de stående inne ett tag och jag gillar den tiden för att fylla lägenheten inne med pelargoner också blir så fint. Men nu medans försöker jag att ha några fina snittblommor hemma och igår tog jag med mig hem både solrosor och dahlior. Visste att det skulle bli lite spretigt med dahliorna i vasen och funderade på o köpa nåt mer o fylla ut men även om det är lite tomt och spretigt så tycker jag ändå det är så fint. Så duger gott så här.

Jag fotade några av mina pelargoner som blommar och här i min ena balkongblomma har jag vita fina pelargonerna Kronprinsesse Mary och Karna. Lilla pelargonen Bills Dream står dr emellan och har knoppar med blommor på gång. Vita med rosa kanter kommer dem att få.


En till fin vit pelargon är denna, Mårbacka Felix och bredvid den blommar Steffens Lina.

I min andra balkonglåda står bl.a. vackra Västanbyn. Den har fått en så stor och himla fin blomklase och den väger lite och hänger ner ut mot gården. Men då får förbipasserande njuta av den också utifrån.


Det blommar en del här på hyllorna också. Min lilla Bornholm har fått knoppar. Hoppas att den börjar blomma snart.






Andra av mina växter på balkongen då, fuschian har verkligen växt på och jag hoppas att den kommer att få blommor nästa år. För i år känns det inte så troligt.

Sen verkar Ananassalvia och kattmyntan fortfarande trivas bra på balkongen.

Klematisen blev rätt stor i år i.a.f. Inte så väldigt många blommor men tror det kan ha berott på hur sommaren varit. Växte till sig mer än förra året och kanske blir den ännu större nästa år och full med blommor. Håller tummarna för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar