fredag 25 augusti 2017

Första veckan avklarad

Äntligen helg efter att ha jobbat på en vecka nu efter semester. Att börja jobba igen efter att man haft semester kan många tycka är väldigt jobbigt men skönt nog tycker jag att det ändå har gått bra. Tillbaka med lite rutiner igen och lättare då att få till det med träningen. Blir mer pass som kommer tillbaka också efter sommaren. Bl.a. Radiant yoga med Chris. Det passet gick jag på i onsdags och det vart mycket skratt. Bl.a. skulle vi prova på denna och när Chris gör det ser det ju så smidigt och enkelt ut. Näs vi skulle med ben hit och dit och orka hålla oss uppe med armarna och balansera, ja det gick då inte smidigt. Jag tror ingen klarade denna men roligt hade vi.

Igår blev det ett annat efterlängtat yoga-pass, Hatha & Nidra yoga med Monika. Sen efter det passet mötte jag upp Alexandra och såg sen på Annabelle 2. Den var så spännande och vi båda gillade den. Vi sa det att nu blir det nog en del bio framöver. Det kommer flera skräckfilmer som vi tycker verkar bra.

Igår när jag jobbade var en klient förbi till kontoret och jag har hjälpt honom tidigare med några saker och som ett tack ville han igår ge mig lite Toblerone-choklad. Så himla glad jag blev.

Idag hämtade jag ut den efterlängtade fredagsmyspåsen från Feskarn. Oj vad mycket gott. I dagens påse får man med färska smögenräkor med husets aioli, Feskarns klassiska Feskarnsoppa, Quiche med rökt lax- västerbottenost- och bladspenat, jordgubbspannacotta med passionsfruktsgele och surdegsbröd. Oliverna gick tyvärr inte att byta ut men få se om jag kan ge bort dem till någon då istället. Inlagda håller väl ett tag.
Allt detta gott till middagen ikväll, vilken fredagslyx. Mysa i soffan och se på någon bra film. Känns som en skön och bra start på helgen. Jag köpte också till vinet Leth från Österrike som man har rekommenderat till fredagsmyspåsen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar