fredag 4 augusti 2017

Tripp till Sigtuna och Pride imorn

Igår åkte jag och Patrik till Sigtuna. Vädret var på topp och det var verkligen en riktigt bra dag att åka på en liten utflykt. Det var mycket folk inne i Situna märkte vi redan när vi letade parkering men vi hade tur och fick en plats rätt fort ändå när några skulle åka.
Vi hade tänkt fika på R C Chocolat men utbudet, även som det såg jättegott ut, var inget vi riktigt fastnade för. Så vi gick och lunchade först på Plåt Pelles Café och Mat. Där beställde vi båda sallad, Patrik tog den med räkor och jag rökt lax. Gott var det och skönt att sitta utomhus. 

På caféet har de söta små hundar som gick runt och hälsade på gästerna.


 

Sen blev det mycket promenerande och istället för fika blev det god yoghurtglass med smak av vanilj och små browniebitar i. Jättegott. 

Idag har det blivit en lugn dag. Jag har hämtat ut ett paket som kom snabbare fram än jag trott. Jag hade beställt en ryggsäck som kommer att bli perfekt för dagsturer. Haglöfs 25l rygga i serien L.I.M Lite. Samma serie som min vindjacka. Jättelätt och den kan smidigt vikas ihop så jag kan ta med den om jag och Jessica åker och tältar någonstans där vi ska ta dagsturer ifrån. Packa allt i stora ryggan och sen packa över i den lilla det som behövs för dagsturen. Jag ska packa den till cykelsemestern nästa vecka. 


Sen hade jag beställt ett Trangia-kök också. 25-8 UL/HA. Jag beställde det större för jag hade läst flera som tyckte att det mindre för 1-2 pers kunde vara lite för liten när man ska laga för 2 personer. Det jag beställde är för 3-4 pers. Det innehåller förutom övre och undre vindskydd 2 kittlar, 1,5l och 1,75l. Stekpanna i hårdanodiserad aluminium, kaffepanna och en liten tång. Sen en brännare också så klart. Ska bli så kul att testa laga mat sen med detta kök. 


I morgon om vädret blir fint åker Patrik och jag in till Stockholm och möter upp Karin. Vi tänkte se paraden och sen hålla till inne på Pride Park. Dagen till ära så har jag målat naglarna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar