fredag 20 oktober 2017

Det blir kallare och kallare ute

Burr, känner jag på mornarna och burr på kvällarna. Nu är det verkligen kallt ute Öronmuffar, halsduk och vantar på. Verkligen perfekta te-tider nu. Igår kväll när jag kom hem efter träningen gjorde jag mackor och tog en stor kopp te och kopplade av med en tidning innan jag sen gick och la mig.

I tisdags var Maria och Patrik hem till mig på middag, det blev pastarullar. Det är så gott och så himla enkelt att göra. Plus att det går fort. Man köper färska lasagneplattor, sånna där långa och inte de redan färdigskurna små plattorna. Sen brer man på creme cheese, jag gillar de med örter. Över det brer man på lite tomatsås och denna gång tog jag en med basilika i. Över det lägger man på skinka och sen squash som jag hyvlar med en vanlig potatisskalare. Sen rullar man på bara till så tjocka rundlar man vill ha. Lägger dem i en ugnsform och om man vill kan man strö riven ost över. 225 grader, mitt i ugnen, i 15min. Sen klart. Har inga bilder på dessa enkla godsaker men nästa gång jag gör dem ska jag göra ett bättre inlägg med förklarande bilder.

Jag pysslar på för fullt här annars med min bullet journal och förbereder nu November. Gjort en november-bild med pennorna jag lånat av Maria och den blev så här.

Håller också på med första veckan i november och då den 1a är en onsdag valde jag att slå ihop resterande dagarna för den veckan på en sida. Under den helgen är det Alla helgons dag så ska få bli lite Halloween-tema den veckan.

Det känns fortfarande jättekul att hålla på med bujon och jag letar hela tiden efter nya tips, idéer och inspiration.

Imorn ska jag gå på ett extra insatt yoga-pass, happy Power yoga heter sen. Ska bli spännande att se vad det blir för ett pass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar