tisdag 10 oktober 2017

Höst-rusk

Ibland har man dagar där det mesta bara går fel. Man tappar saker, glömmer saker och allt känns det som går emot en. Igår var det lite av en sån dag för mig. Det var en stressig morgon där bara allt gick fel. Det ledde till att jag inte kände mig så topp under dagen men det gick bra på jobbet och så i.a.f. Sen roligt nog följde mamma med mig på föreläsning med Kalle Zackari Wahlström och han var så bra. Rolig och väldigt intressant föreläsning, man blev så inspirerad. Hoppas han kommer att hålla i fler föreläsningar här i Uppsala sen.

När jag kom hem sen så hade någon ställt sig på min p.pl. Ja det var då typiskt. Jag ringde in och anmälde bilen som stod på min plats och jag fick ställa mig på betalparkeringen utan att behöva betala i.a.f. I morse kunde jag ställa min bil på min plats igen för då var den andra bilen borta.

Så både en bra, föreläsningen, start på veckan och mindre bra. Får verkligen hoppas att det bara blir bättre nu. Lite avkopplande är att pyssla med bujon i.a.f. Jag har skrivit in de flesta av mina pelargoner samt en liten julklappssida där jag ska skriva in vilka jag ska köpa julklappar till samt förslag. Kanske markera med färg sen när jag har bestämt mig för vad jag ska köpa.


Helgen som va var riktigt bra. Mamma och jag var på aw i fredags, vi provade att gå till Pinchos och hade tur och vi fick ett drop-in-bord. Man beställer mat och dryck och så via appen och det var väldigt smidigt. Man ser bilder på mat och dryck och efter att man beställt och något är klart får man ett meddelande att man kan hämta mat eller dryck. Inredningen är rolig också, lite cirkus-tema på det hela. Man beställer smårätter och vi tog en varsin plankstek och sen delade vi på crispy chicken, quesdillas och sötpotatispommes. Vi provade en varsin drink också, jag tog en appeltini och mamma en alkoholfri mojito. Båda var jättegoda.



Sen i lördags var jag på bio med Patrik och Pedro, vi såg på Mother! och den var då en skum film. Sen blev det tapas på Meze och jag tycker att de inlagda miniauberginerna är så goda.

I förrgår var det familjemiddag hemma hos pappa och Åsa och det blev tacos. Så gott. Lilla Allan är snart 2 månader och Allans lilla syssling som nästan är 3 månader var där också med sina föräldrar. Så det var lite bebis-prat så klart.

Riktigt höstväder det har varit nu på sistone, med en massa regn och kyligt ute. Idag blev det regnkläder på när jag cyklade. Igår missade jag det och hade för bråttom för att byta om och kom dyngsur till gymmet och jackan min var även lite blöt när jag cyklade hemåt igår för att hämta bilen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar