måndag 16 oktober 2017

Lite omplantering

Vilken skön helg det blev. Ibland är det så skönt att bara ha en helg utan något inbokat och kunna strosa runt hemma och bara koppla av. Jag städade runt i lägenheten och tvättade och fixade. Bytte gardiner till mina höstgardiner. Tog ett långt varm bad och relaxade. Sen pysslade jag även lite med blommorna jag fick förut av Maria och planterade om dem.
 

Dessa småttingar var ett litet pysselgöra. Smalt livsblad.
 

Sen planterade jag om mina små pelargoner som jag sått från frö. 4 små plantor har jag.
 

Jag hade fått låna hem pennor av Maria sist som jag skulle öva lite med i helgen tänkte jag. De är nästan som vattenfärger och om man vill kan man måla med pensel och vatten över så sprider de sig som ut som vattenfärg. Men nu testade jag att måla lite med dem som de är nu bara. Roliga att jobba med men får öva lite mer för att få mer häng på dem. Sen vill jag prova skriva med dem mer också och öva på det.
 

Idag är det precis en månad kvar tills jag och Jessica reser iväg och passande nog då så ska jag gå och fixa nytt pass idag. Ser inte fram emot att fota till passet men så är det väl för de flesta.

Imorn sen så kommer Maria och Patrik hem till mig på middag. Har inte bestämt än vad jag ska laga så får se. Funderar på pastarullar som man gör i ugnen. Det var länge sen sist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar