onsdag 25 oktober 2017

Nedräkning till resan

Idag är det 22 dagar kvar tills Jessica och jag reser till Madrid, när det är sånt här väder ute som det är nu, regnigt och kallt längtar jag lite extra mycket. Idag har de runt 23 grader i Madrid och på fredag ska de ha runt 26 grader. Jag hoppas så att detta fina väder håller i sig ända tills vi åker.

Medans så är det en massa roliga saker som händer här hemma i Sverige. Jag var hem till Maria och vi hade en bujo-kväll. Vi hade på youtube i bakgrunden där vi fick tips och inspiration av dem som lägger ut fina videos med tips på upplägg i bujon. Maria har också så himla många olika roliga pennor, nu hann jag inte prova så många av dem men kanske nästa gång. Blev bl.a. ett litet tillägg på första veckan i November där jag ska ha lite halloweentema.

I lördags var jag på yoga, Happy power yoga på 90min. Det var ett väldigt bra pass och hon som håller i det hade lite mer fartfylld musik på i bakgrunden.

Idag ska jag få ett paket som jag har längtat efter. Jag beställde en bänk till riktigt fyndpris på Jotex, det var nästan så att jag undrar om de kan ha lagt in fel pris på hemsidan. De har flera fina bänkar som är tänkt att ha utomhus men jag funderar på att ha den i hallen annars på balkongen för blommorna. Finns i flera olika färger och bänkarna kostar 999kr men nu reade man ut den rosa serien och bänken låg ute för 64,50kr. Jag undrar jag om det inte skulle ha varit 645kr men jag har köpt den för 64,50kr och det var det som stod på hemsidan och i bekräftelsen. Ser mycket fram emot att se hur den ser ut i verkligheten. Ska lägga ut bild i nästa inlägg.

Jag ska också få min leverans av kattmat som jag beställer en gång i månaden från Zooplus. Jag passade också på att köpa adventskalender till Katterna, kunde inte låta bli. Berättar mer om den sen och ska visa bild nästa gång jag skriver här.

Imorn är det invigning av restaurangen PONG. Jag har sett fram emot att denna restaurang ska öppna för har hört mycket gott om den i Stockholm. De 200 första som anmälde sig till deras nyhetsbrev fick chans att komma på invigningen och jag och Marcus ska gå imorn på den sena sittningen. Kommer att bjudas på mat och dryck.
Innan dess ska jag på mingel, på Advokatbyrån Lindahl. Det ska bli jättekul och det är från kl 17 så det blir nog lagom att vara där till runt 19:30 och så går jag och möter upp Marcus sen.

Sen på fredag efter jobbet ska jag och Marcus träna tillsammans. Freaky friday är det på Campus1477 och man får ta med en kompis till passen. De sätter in specialpass och vi ska köra passet Challange x 9 instruktörer. Spännande!

Bra att träna ett hårt pass efter invigningen på PONG samt att vi sen på lördag ska åka Eckerö-båten och äta viltbuffé med mamma, Pernilla och Niklas.
Så på söndag kommer jag nog bara att ligga i soffan och inte orka resa mig upp.

Apropå mat så har man ett tag nu hållit på och renoverat i den gamla inredningsbutiken nedanför mitt jobb. Jag har trott att det är en restaurang som ska öppnas men det är en bar. Dog Bar och av loggan att döma så kommer de att inrikta sig på öl, bubbel och korv. Roligt koncept.

Inte nog med en massa mat så måste man ju ha lite gott till helgen och jag passade på att handla lite lösgodis på Ica i S:t Per där den nu kostar 3.90kr/hg. Ska inte röra påsen förrän det är helg.

Har man närmare till en Pressbyrå så har de där nu godisveckor med halva priset på utvalda märken.

Hej från mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar