torsdag 5 oktober 2017

Julen nalkas

Jag är säkert inte ensam om att börja se saker som har med julen att göra redan. Vissa butiker har smått börja sälja julrelaterade saker och reklam i tidningar för julbord etc. Det är alltid kul där emot att se vissa juliga nyheter och några saker jag har sett måste jag dela med mig. Dels så släpper SIA en tomteglass. Kanske blir detta en ny tradition att de släpper en ny varje år. Krämig gräddglass med godissmak och fluffiga marshmallows och jag antar att smaken är som tomteskumsgodiset. Ska jag nog prova.

Sen apropå tomteskum så släpper Cloetta varje år en juleskumssort med annan smak än originalet och årets smak blir lingon.

Älskar ni Delicato så kan jag glädja er med att de kommer att göra som en egen Aladdinask i år med pralinstora klassiker. 30 bitar i 2 lager och kommer att finnas i en begränsad upplaga i utvalda butiker. Det blir klassiska chokladbollar, punschrullar, biskvier, lattebitar och delicatoboll hallon.

Sen i årets alladinask kommer man ha en nyhet, pralinen kakaokrisp. Man beskriver smaken själv som “Len nougatcremé och krispiga kakaonibs inlindad i en virvel av mjölkchoklad”. När en ny kommer in åker en annan ut och den som får lämna asken i år är deras pralin tryffel.

Annas pepparkakor har också de senaste åren lanserat en ny smak inför jul och årets smak är väl inte så julig men lite nyfiken blir jag ändå. Lakrits är årets smak och jag undrar det jag. Pepparkaka och lakrits, är det en bra kombo men man vet ju aldrig. Skulle inte tacka nej till att smaka men jag skulle nog inte gå och köpa en ask själv.

Så det var lite smaknyheter inför jul. Idag efter jobbet ska jag och Patrik se på Bladerunner 2049, premiär idag. Han skulle ha gått med sin bror men som tyvärr är sjuk så då ställer jag gärna upp. Ska bli spännande. Såg den innan också på bio och har varit nyfiken på denna där Harrison Ford även är med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar