fredag 27 oktober 2017

Mingel och invigning

Igår efter jobbet var jag på mingel först hos Advokatbyrån Lindahl. Jag gick inte runt och fotade något men vad fint de har det och så stort. i matsalen har de en stor fin växtvägg som jag hade tänkt smygfota men blev inte av. De bjöd på bubbel och så hade de beställt snittar från Triller. Godast var en minicroissant med räkfyllning.
De visade oss runt och de har bl.a. en stor och jättefin bastu där. Fick mycket inspiration och idéer om vi någon gång kommer att växa och behöva flytta till större lokaler i framtiden.

Sen mötte jag upp Marcus då vi skulle till invigningen av PONG. Marcus hade cyklat förbi där tidigare när det var dags för den tidiga sittningen och det hade varit en lång kö där utanför. När vi kom dit var det mycket folk men skönt nog ingen kö. Vi fick en varsin dryckeskupong och sen var det bara att ta ett bord. Jättefin inredning och stort var det där. Dessa bilder är foton PONG själva tagit på inredningen.


Det var så mycket mat att välja på och så fint och gott det såg ut. Första vändan tog jag lite gott som vårrullar, thailändsk biffsallad, tigerräkor etc. Där glömde jag fota. Men sen tog vi sushi och tyvärr stod det inte vad de olika sushibitarna var men en del kände jag igen och sen när man smakade så klart.

Sen blev det korgarna med dumplings bl.a. Hur skulle vi orka men vi gjorde det. små knyten med fläsk o räkor och kyckling bl.a. Gott var det. Sen hade de små kokosbollar som var väldigt goda.


Visst orkade vi med lite dessert också. De har en mjukglassmaskin där man själv fick hämta glass. Sen små koppar med chokladmousse och pannacotta hade de också.


Väldigt kul kväll och en bra invigning. Alla fick en t-shirt också men tyvärr fanns det bara S och barn t-shirts kvar. Marcus tog en i S i.a.f.

Så dit kommer jag absolut att gå till fler gånger. Nu r det skönt nog fredag och idag ska jag få öppna min godispåse hemma och det kommer jag nog att vara värd efter tränings-passet jag och Marcus ska på sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar