onsdag 4 oktober 2017

Kanelbullens dag

Idag är det kanelbullens dag och det känner nog de flesta redan till. Jag hade förbeställt bullar av Forsa som jag hämtade i morse till oss på jobbet. Nygräddade kanelbullar med en massa pärlsocker på, så gott.

Jag fick en bulle i morse efter bodypumpen också, Emma som håller i de passen hade bakat åt oss. Så himla gulligt och så glad jag blev över det. Nya releasen gick bra idag också och i vissa delar ska jag öka på lite med vikten andra hittade jag det som kändes rätt direkt.

Igår var jag och Patrik hem till Maria. Självklart blev det en del bullet journal-prat och en massa prat om blommor. Så kul att få tips och jämföra. Maria hade köpt jättefina pennor från Tombow och en råkade bli dubbel och då fick jag snällt nog den. Vill öva med sånna här pennor för tycker det blir så fint när man skriver med dem. När jag försöker så blir jag så skakig med handen en övning ger färdighet. Känns där emot som att jag har lång väg kvar. Får inte till det än.


Jag fick också flera sticklingar av Maria. Det blev palettblad, elefantöron, tradescantior och kalanchoe delagoensis. Så fina plantor dessa förhoppningsvis kommer att bli. Nu står de här och får lite ljus men ska hitta bra platser för dem hemma sen. Nu ser jag att bilden jag trodde jag tog igår inte ligger på min mobil så det kommer sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar