onsdag 9 december 2015

15 dagar kvar till jul

Vad fort dagarna går, lite mer än 2 veckor kvar nu bara till julafton. När tiden rullar på så snabbt vill jag försöka bromsa och njuta lite av nuet. När jag jobbar så kan det vara skönt att komma bort från kontoret en stund och igår så gick jag ut och köpte två tidningar och satte mig på Landings för en lunch ute. Ibland kan det vara skönt och avkopplande tycker jag. En del kan tycka att det är konstigt att se folk sitta ensamma på ett café men inte jag. Jag brukar inte reagera att någon sitter själv, tycker det känns så vanligt. Folk kan nog bara behöva komma ut en stund ibland men samtidigt ha folk i rörelse omkring en.
Jag beställde en ost- och skinkpaj och satt där med en trädgårdstidning från Allers och en ny som heter Allas bästa.

I den senare var det nog mest recept i men också mycket annat. I trädgårdstidningen läste jag bl.a. om några växtnyheter och såg denna vackre blomma vars bild är från Allers. Amaryllisar har jag då sett i många olika vackra färger men ingen som denna fjärilsamaryllis som heter Chico. Väldigt vacker tycker jag.

Det är kul att hitta tips och idéer i tidningar. Jag har väldigt många hemma nu och jag ska försöka gå igenom en del under helgen. Det är dels flera recept som jag vet att jag skulle vilja laga så tänkte skriva upp dem och försöka börja laga till lite gott från alla tidningar jag samlat på mig.
Jag skulle också behöva gå igenom mina frysar också. Se vad jag har, rensa och ordna till. Det är så fullt att jag knappt får in något mer i dem. Egentligen skulle jag behöva ordna i hela köket och det får kanske bli ett projekt under mellandagarna när jag är ledig. Få lite ordning där hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar