lördag 26 december 2015

Jul

Hoppas ni alla haft en fin julafton. Vi firade hos mormor på julafton och hos mamma igen sen på juldagen. Till julen hör ju till att man äter en massa god mat och fika, sen blir det  mycket prat och skratt. Jag hann inte ta så många foton för tiden går fort när man umgås med familjen.
Jullunchen hos mormor var så god och i år bidrog jag och mamma också lite. Det var kul att få hjälpa till lite, fast mamma och mormor gjorde mest och allt var så gott.


Inte nog med en massa mat fick man även i sig gofika också.

Det är så mysigt att fira jul hemma hos mormor, där får man verkligen julstämning av alla fina tomtar.


I år såg vi också på Kalle Ankas jul. Ingen av oss hade sett på det på flera år så det var väldigt kul att äntligen få se det igen.
Det vart också enligt tradition lite julfrågesport, mormor vann i år. Sen tror jag vi åkte hem någon gång efter kl 22 på kvällen. En väldigt mysig julafton som gick så fort. När jag kom hem sen möttes jag av detta.


Det hände till slut i.a.f. Vet inte vem som är den skyldige. Kan det vara någon av dessa 2.

På juldagen så var vi hemma hos mamma, dit syrran med familj kom, och vi firade jul med dem. Systerdöttrarna såg nog självklart mycket fram emot till julklappsöppnandet men först åt vi god mat. Det blir ju mycket julmat på julafton så vi tänkte att vi lagar till någon annan mat då och mamma gjorde potatisgratäng och filé med rosépepparsås bl.a.

Sen vart det äntligen julklappsöppnandet och tror att tjejerna blev väldigt nöjda. De fick även vara julklappsutdelare och vi andra satt och väntade medans alla paketen delades ut.



Sen vart det fika och nästan alla i familjen Bjarnevi åkte sen hem. Alla förutom Elsa som skulle sova kvar. Mamma kom med den bra idén att vi kunde ta en promenad i stan och kolla på alla juldekorationer. Skönt att komma ut lite sen och få lite luft också. Det är väldigt fint dekorerat och det blev en mysig promenad.





När vi gick tillbaka mot bilen sen gick vi förbi Filmstaden och spontant köpte vi biljetter till Hotel transylvania 2. Så tidigare idag gick jag, mamma och Elsa och såg den och den var så bra och rolig.

Snart blir det nog bio igen. Jag, mamma och mormor pratade om att se En man som heter Ove. Den tror jag är väldigt rolig. Ser fram emot det. Nu medans så ska jag koppla av lite och njuta vidare av semestern.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar