torsdag 3 december 2015

Adventsfika

Igår var jag hembjuden till en kompis där vi var några som sågs för lite adventsfika. Vi hade delat upp det och jag skulle ta med pepparkakorna och chokladtryfflarna som jag bakat tidigare. Sen kunde jag inte låta bli utan i förrgår bakade jag även mintkyssar. Jag tycker det är så gott.
Denna lilla dekorsprits måste jag tipsa om, jag tycker att den är jättebra. Det är bara att fylla den med smeten och sen är det bara att trycka ut.

Lite kladdigt blev det nu när jag öppnade den men ville visa hur den ser ut iaf.

Sen tillkom det olika tyllar men nu körde jag utan, ska man där emot dekorera något lite finare så finns det bra smalare tyllar med.

Sådär det blev några mintkyssar iaf. Jag lät dem torka under natten och dan efter dekorerade jag dem med choklad.

När jag smälter choklad använder jag alltid denna, en annan favorit i mitt kök. Går hur smidigt som helst och bränner aldrig vid.

Sen gick det lite sådär när jag skulle dutta ut chokladen. Skulle använt dekorspritsen.

Nu har jag tyvärr inga bilder från adventsfikat för vi åt så mycket gott och pratade på länge så jag tänkte inte på det. Det bjöds på gröt, julskinksmackor, glögg, must och fika. Där emot så måste jag visa bilder på en nu dekoration de har utanför S:t Persgallerian. De har ställt upp granar och bockar av granris som de klätt in roligt. De har bl.a. stickat mössa och halsduk, så söta.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar