torsdag 24 december 2015

God jul!

God jul allihopa. Vad härligt att julen äntligen är här. December gick då väldigt snabbt. Nu är jag också ledig under mellandagarna vilket känns väldigt skönt. Har lite att fixa men samtidigt ska jag verkligen försöka att koppla av och ta dagarna som de kommer.
Igår enligt tradition åkte jag hem till mamma och Hasse för uppesittarkväll med Bingolotto. Det är så mysigt. Mamma hade gjort en jättegod paj där ena halvan var med räkor och den andra skinka. Lyxigt med två pajer i en. Väldigt gott var det.


Sen fanns det en massa choklad och annat gott och jag smååt ändå tills jag åkte hemåt. Det hör ju lite juletider till, det blir mycket småätande och kanske lite för mycket av det goda men inte ska man få dåligt samvete för det. Sen kommer nyår och man ger sitt nyårslöfte om ett nyttigare liv. Inte nog med allt smått och gott så blev det självklart julskinksmackor sen på kvällen också. Det hör också till.

Bingolotto vinner vi inte ofta på men man spelar ju sådär på uppesittarkvällen mest för att det är en mysig tradition och skulle man vinna är det ju bara väldigt tur och kul. Jag hade då lite tur igår och kan då berätta det att jag vann, en nyårslott!! Alltid något i.a.f.

Nu sitter jag hemma och skriver här och dricker lite kaffe sen ska jag plocka ihop allt jag ska ta med hem till mormor där vi ska fira jul. Längtar så. Ska bli så mysigt och kul.
Jag ska avslutningsvis visa här alla fina julkort, jag kunde inte låta bli utan jag gick och köpte några fler miniklädnypor. De är så söta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar