onsdag 6 april 2016

10 dagar kvar till Holland

Jag räknar ner för fullt. Nu är det inte långt kvar tills när mamma och jag åker till Holland. Självklart får jag nu hela tiden mail med erbjudanden på fröer och blommor men jag har bestämt mig för att jag måste spara mig till Holland. Där vill jag shoppa tulpanlökar och annat först. Fast jag har fått plantera tomatfrön i.a.f. De jag fick från Heintz tittar upp nu från sitt lilla miniväxthus, plastburk jag fick vindruvor i förut blir ett bra litet växthus.

Jag har också fått hem min nya step up bräda. Jag beställde den, bars och för första gången proteinpulver. Den 2 maj drar jag igång med ett 10 veckors tränings- och kostschema. Nu ska jag förhoppningsvis komma i toppform. Jag har inte tränat alls sen jag fick mitt diskbråck och jag känner mig så ofta trött och orkeslös så nu vill jag komma igång och träna och bli pigg samtidigt som jag stärker upp kroppen och som i sin tur kommer att vara bra för min rygg.
Proteinpulvret fick jag tips på av en vän för ville ha en laktosfri och helst ett utan animaliskt protein. Detta är ett växtprotein där 50% är risprotein från brunt ris och den andra halvan är ärtprotein från gula ärtor. I den jag köpte, Växtprotein från Bättre Hälsa, har risproteinet ett aminosyramönster närmast identiskt med modersmjölk (98%) och är både lättupptagligt och lättsmält. Den är även ekologisk.
Så heja heja blir det sen! Jag ser fram emot att börja.

Måste även visa den söta lilla provburken jag fick från The Body Shop, som jag nämnde tidigare. Jag kom inte iväg sen och hämtade inte den förrän i förrgår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar