måndag 25 april 2016

Tillbaka till verkligheten

Så är man tillbaka i Uppsala igen och på jobbet. Förmiddagen har gått bra och nu äter jag varm laxsoppa. Passar bra när det är så kallt och ruggigt ute. Snöat har det gjort också. Vårkänslorna man får ibland försvinner fort, väldigt tråkigt. I lördags åkte jag till min odlingslott där det skulle vara vårfixar-dag. Det var fint väder på morgonen och jag visste att de eventuellt skulle komma regn. Jag tänkte det att vi får fixa med det vi hinner. Det var kul att komma tillbaka men det finns en del att fixa på lotten. Jag såg en massa grönt som kommit fram och några blommor också. Dessa är bilder på hur det såg ut när jag kom dit, tyvärr glömde jag ta efterbilder.




Det kom lite regn sen men inte så farligt så vi körde på med våra lotter och annat runtom. Det var lite korvgrillning sen och det var en välkommen paus.
Jag hann klippa undan lite torrt och ta bort lite maskrosor och ogräs i gången framför lotten. Jag hade med mig mina blomsterlökar från Holland också men de planterade jag inte. Det var ju kallt och hörde att det skulle bli nån minusgrad under natten. Så de väntar jag lite med. Nu har jag bilder på blommorna i.a.f.


Här är blandpåsen också, vi får se vad det blir för färger och så på dem sen för bilden på påsen stämmer inte alls in med innehållet. Men det är fina blommor i påsen ändå. Får bli en överraskning sen när allt kommer, förhoppningsvis upp, och visar vad det blir för färger och så.

Sen fick jag ett sms av Jenni som frågade om jag ville komma över på en spelkväll och det lät kul. Vi spelade ett strategispel, jag har aldrig spelat ett sånt typ av spel tidigare av vad jag kan minnas. Det var jättekul, även om det var lite klurigt först att komma in i spelet men det vart lite lättare sen. Vi var 5 som spelade och jag och Jenni kom på delad 2a plats. Spelet heter Smallworld.

Igår sen blev det en lugn dag hemma, jag passade på att packa upp allt och slänga in lite tvätt. Skönt med en dag hemma bara innan jobbveckan börjar. Jag vart bortbjuden på ett homeparty där Sandhra även skulle göra en färganalys på var och en, hon går en kurs nu. En kurs där hon kan bli personlig stylist sen. Det hade varit kul att gå på men jag kände att jag behövde en dag hemma efter resan och allt.

Nu i veckan ska jag jobba på och inväntar helgen. Mamma och jag ska gå och se Mårten Andersson på fredag, tror det kommer att bli jättekul. Sen på lördag är det ju sista april, Valborg, och då ska jag hem till några vänner och fira. Fast vi har inte riktigt bestämt än hur vi gör med mat och så. Det måste vi planera in snart. Dem vi ska hem till, Nicke och Karin, var det länge sen nu jag sist träffade så det ska bli jättekul och ses.

På söndag så ska det troligtvis bli den dag som jag ska storhandla inför kommande vecka. Matlista är utskriven och nu kommer jag att börja träna och äta bra i 10 veckor, sen får jag se hur jag fortsätter att bygga vidare på detta. Men mitt hopp är nu att jag ska klara dessa veckor, utan slarv, och sen får jag kanske se om jag kan unna mig själv nåt kul när jag nått så långt. Det är bra att ha en morot.
Här är min första veckas matlista. Jag måste i veckan gå igenom vad jag redan har hemma, torsk vet jag att jag har i frysen och kokosflingor t.ex. men osäker på hur mycket.

I morse när jag åt frukost tittade jag på mina fina blommor, 2 pelargoner har börjat blomma och sticklingarna jag köpte innan jag åkte till Holland ser fina ut. Mina tomatplantor ser man i bakgrunden också.




Ute på balkongen är det fortfarande grönt i krukan. Jag hoppas det kommer att börja blomma också.

Men sen! När jag ätit upp frukosten och skulle bara borsta tänderna för att sen ta mig till jobbet hände detta, Roger råkade tippa omkull mina tomatplantor. Panik fick jag nästan först men alla verkar ha klarat sig. Jag fick plantera om dem lite snabbt i olika krukor, 4st är nog i lite för små krukor så de måste jag sen plantera om snart igen. Sen var det bara att rusa till bussen. Håller tummarna nu för att alla klarar sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar