fredag 29 april 2016

Kvalborg

Kvalborg, dagen före Valborg och solen lyser. En massa folk är ute och många verkar redan börjat fira. Själv blir det ingen kvalborgsfirande på det sättet som man kanske när jag var yngre utan idag ska jag och mamma gå och se Mårten Andersson på UKK. Imorn när det är Valborg så ska jag som jag har nämnt tidigare hem till Nicke och Karin och fira. Vi verkar komma att få tur med vädret. Tror jag såg att det skulle bli sol och 13-14 grader imorn så det vore skönt om det blev så, eller varmare. 

Jag var igår till Gränby för att handla lite till Valborg. Ska baka till en fryst jordgubbscheesecake med vit chokladganache och chokladdoppade jordgubbar till. Ska Baka den sen när jag kommer hem ikväll för den måste ligga i frysen i minst 6 timmar. Jag hittade fina jordgubbar, hoppas bara att de smakar gott också. 

Igår ringde jag till Uppsala Hem för att fråga när man beräknar att tapetsera om hemma hos mig. Nu har det ändå gått 4 månader. Det visade sig att jag verkar ha blivit bortglömd. Den 9 maj bokade vi nu in att de ska komma hem och tapetsera hos mig. Längtar. Jag köpte i veckan en matta på Myrra som jag är så nöjd med. Får vara framme ett tag nu men sen ska den rullas ihop och alla saker och möbler ska ställas i ordning så att de som ska tapetsera om kommer fram. Jag hoppas att allt kommer att bli bra. 


Mina tomatplantor verkar ha överlevt. Nya blad kommer och de ser fina ut. Så glad för det. 

Skönt med helg nu. Sitter på bussen och ska hem och fixa middag innan jag möter upp mamma. Trevlig Valborg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar