fredag 1 april 2016

April, april

1 april idag men ännu har jag inte blivit lurad. Jag har bl.a. läst några tidningsartiklar som jag förstått att de måste vara aprilskämt. UNT brukar alltid ha en och det är lite kul att leta efter artikeln som är deras april-skämt.
Skönt nog så är det äntligen fredag. Jag ska nog mest ta det lugnt idag och förbereda lite inför imorn då jag kidnappar Pernilla för att fira hennes 30-årsdag. Hoppas vi ska få det jättekul och uppdaterar här sen om hur vi hade det.

Jag har nyligen kommit med i en... ja jag vet inte vad jag ska kalla det riktigt. Företaget heter GFK  och man registrerar sina hushållsköp. Efter att jag fick en inbjudan, via en blogg jag följer, så har jag fått inloggningsuppgifter till en app där jag scannar streckkoden på de varor jag köper och för in uppgifter i en inköpsdagbok. Man samlar poäng som man sen löser in mot olika fina premier. Ska bli kul och spännande, jag hoppas bara att jag inte glömmer bort att scanna in allt.

Igår under lunchen gick jag in på Myrra och såg dessa söta små halv liggande vaser. Tycker det var väldigt fint att duka så här. Det ska jag komma ihåg framöver och kanske ha något liknande på en middagsbjudning. 79kr/st kostar dessa vaser.

Jag höll på och plockade lite bland mina tidningar igår. Tog bort några äldre och lät de mer nya vara framme. En liten nyvaken Nino tittade då trött fram och tyckte inte det var kul att bli väckt. Nej, sa jag, det tycker inte jag heller om att bli under helgerna eller för tidigt på mornarna.

Jag lyckades sen också tappa en glasskål i golvet när jag diskade. Den gick i flera bitar och jag som glömt köpa dammsugarpåsar. Var bara att sopa upp och försöka att samtidigt hålla nyfikna Nino borta som gärna ville gå runt i glaset. Tur nog var det inte sådana där pyttesmåglasbitar så jag fick nog upp det mesta med sopborsten.
Under lunchen idag gick jag till Clas Ohlson för att se om de hade dammsugarpåsar som passade min. Jag hade lite bråttom så vart så osäker på om den jag trodde kunde passa skulle det. Blev att jag beställde från nätet istället. Kommer att få det på måndag och jag tror att jag överlever helgen utan att det är dammsugat och fint hemma. Smidigt ibland att kunna beställa sådär och få det hemlevererat. Bättre pris vart det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar