onsdag 13 april 2016

Sol och kanske är det ändå vår.

I förrgår var det ju en sån där solig och härlig vårdag igen och efter lunchen kom jag iväg till Pressbyrån och köpte en glass. Jag provade deras nya glass R-ice som är laktos-, mjölk- och glutenfri. Jag tycker den var god och kommer att köpa den igen.



I förrgår efter kören när jag kom hem så väntade min matkasse från Linas där. Det är den sista matkassen nu på ett tag för jag ska ta ett uppehåll. Dels så är jag ju borta nästa vecka och när jag är tillbaka sen ska jag försöka laga till lite av det jag har i frysen innan jag sen börjar mitt 10-veckors schema med träning och lite annan kost. Men jag ser mycket fram emot de veckorna för dels på schemat ska jag bl.a. äta rökt lax och makrill emellanåt och kalkon bl.a. som jag tycker så mycket om. Men i förrgår blev det Jamaican gingerpork med kryddpeppar och i den grytan så skulle man hälla i ingefärsläsk. Jag har aldrig sett denna läsk förut och efter att jag hällt i de 2dl man skulle ha i grytan så var det lite kvar i burken som jag kunde dricka upp och smaka på. Den var god men inget man häller i sig. Mycket ingefärssmak men en läsk jag skulle kunna tänka mig att dricka ute en varm sommardag. Man kan säkert göra goda sommardrinkar med denna läsk också. Alltid spännande att prova något nytt.

Igår efter jobbet åkte jag och hämtade ut 2 paket. Dels kom min nya tv-box från Com hem. Äntligen fungerande tv-kanaler igen. Sen har äntligen mina nya löparskor kommit. Snygga tycker jag och de är så sköna. Jag ser verkligen fram emot att börja använda dem. Det kommer att bli den 2 maj men då är det på schemat bara en 15min promenad men kan ju vara bra att gå in dem lite också.


Nedräkningen fortsätter, om 3 dagar sitter vi på bussen mot Holland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar