måndag 15 augusti 2016

En arbetsvecka avklarad

Första veckan efter semestern gick bra och det är mycket lättare att jobba på när man har saker att se fram emot. I lördags var jag med mamma, Pernilla och barnen till Parken Zoo i Eskilstuna. Jag var lite orolig att det kanske skulle bli regn men vi hade sån tur med vädret. Sol och moln hela dagen och vi åkte en massa karuseller och fick se många djur. Här kommer lite bilder från dagen.












Vi hade med oss egen pickning också.

Jag hade tur och vann en stor Marabou-vinst.

Förra veckan var jag trött när det kom till träningen. Det har blivit en del slarv under semestern men samtidigt så är det ju bättre att träna lite än inget i.a.f. känner jag. Jag mår så mycket bättre av att träna så nu känns det som att jag vill få ordning och komma igång med det igen och mycket lättare är det för mig när jag har rutin på det så det ska jag se till med att ordna igen. Inte så lätt under semestern men då har man ju semester också.
I torsdags kände jag att nu måste jag träna fast jag var inte alls sugen på det. Jag gjorde övningar med kettlebells och tänkte avsluta med en joggingtur. Jag fick lite pepp av Patrik som sa det att kräv inte för mycket av dig, du måste inte leverera till 110% varje pass. Det är ju så sant. Har jag en dålig dag ska jag tänka på det Patrik sa.
Det lite lustiga var att när jag sen joggade, jag hade bestämt mig för att köra ett varv iaf, så lyckades jag springa sträckan på 3min snabbare än jag brukar och förkortade mitt snitt på den sträckan från 8min/km till 7min/km i snitt också.

Även denna vecka har jag nu en del roligt att se fram emot. Patrik och jag ska på bio och se på Husdjurens hemliga liv, sen verkar så rolig. Sen på lördag är det Uppsala American Car Show som jag ska kolla med pappa om de ska åka på. Pernillas och Niklas kommer inte att åka på det i år då de ska på bröllop men jag hoppas på att Pappa och Åsa ska åka på det.
Sen på söndag ska vi fira lilla Greta som fyller 2 år. Kommer att bli en rolig vecka.

Fastän det känns som höst nu så blommar det för fullt på balkongen. Jag är där emot lite nojig över mina tomatplantor som inte börjat blomma än, men jag ser att det är på gång. Det jag är orolig över är hur de ska klara kylan. Undrar om det kanske är bättre att ta in dem sen.





Potatisen har fått några blomknoppar så de är på gång också. Kanske blir färskpotatis till hösten nu då. Jag får se hur de ser ut sen.

Jag plockade lite lavendel förut som jag har satt i mina glasvaser och flaskor. Lavendel är bra att ha i sovrummet för det ska vara lugnande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar