onsdag 24 augusti 2016

Fjällvandra

Jag och min kompis Jessica planerar att fjällvandra tillsammans. Förhoppningsvis nästa år. Ingen av oss har gjort det förut men vi har vänner som brukar fjällvandra så vi har fått lite tips av dem. Ett förslag är Jämtlandstriangeln. Det ska vara otroligt vackert och nybörjarvänligt. Den ska gå att gå på under 3 dagar men sen kan man lägga till någon extra dag för avstickande dagstur. Vi fick förslag på att kunna ta en dagstur på Getryggen nära Storulvån eller en guidad tur upp på Snasahögarna. Där ska det finnas en topp-ängel-staty.
foto fr kiljano.se

Så nu är det bara att fundera på vad vi behöver införskaffa. Ska vi bo i tält eller stuga, vad ska vi ta med oss för mat etc. Tur nog ska både Jessica och jag till Gekås i år och då tror jag att vi kan fynda en del saker där. Jag hittade en bra lista på www.alltomvildmarken.se

  • Regnställ
  • Evt vindtät jacka
  • Tröja (ull eller fleece)
  • Underställ
  • Mössa
  • Vantar
  • Keps
  • Byxor
  • T-shirts
  • Underkläder
  • Strumpor
  • Karta
  • Kompass
  • Kniv
  • Vandringskängor
  • Tält
  • Ryggsäck
  • Sovsäck
  • Liggunderlag
  • Tandbortse
  • Tandkräm
  • Tvål
  • Schampo
  • Myggmedel
  • Liten handduk
  • Toalettpapper
  • Solskyddskräm
  • Plåster
  • Värktabletter
  • Mat
  • Kök inklusive bränsle och tillbehör
  • Kåsa
  • Bestick
  • Tallrik
  • Tändstickor

  • Så det blir bara att börja pricka av den listan. Bra att man är ute i tid.

    Sist ett litet tips. Om ni börjar prenumerera nu på Mios nyhetsbrev får man en gåva att hämta ut, 2 ljuslyktor. https://www.mio.se/nyhetsbrev

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar