måndag 29 augusti 2016

Kräftskiva och klättring

I lördags var det kräftskiva hemma hos Tessan och hennes familj i Björklinge. Nästan hela gamla tjejgänget var samlade, förutom Jessica som jag vet gärna hade velat vara med men svårt när hon bor på Öland. Men nästa år ska vi alla åka ner och hälsa på henne har vi sagt.
Det var jättekul på kräftskivan och vi åt en massa kräftor och paj. Det blev snaps till maten också och vi sjöng självklart då snapsvisor till. Jag hade bakat blåbärscheesecake, mjölkchokladkladdkaka och plommonpaj till efterrätt. Som vanligt glömde jag fota slutresultaten men har några bilder från bakningen så får ni se dem innan de blev mer uppiffade. Cheesecaken satte jag grädde runtom så dne kunde hålla upp savoiardi kex och så dekorerades den med färska blåbär. Till kladdkakan smälte jag mörk choklad och ringlade över och till plommonkakan pudrade jag florsocker över.





Väldigt kul hade vi och det slutade med att jag följde med Jenni och Ceymor hem då de skulle klättra under söndagen. Vilket jag tänkt prova på nu i veckan egentligen men perfekt att åka med några som kan. Det var väldigt kul men jobbigt också. Känns lite i armarna idag. Jag fick både prova på bouldering (när man klättrar fritt. Inomhus eller på stenar/klippor. Boulder = klippblock på engelska) och repklättring.
Den 30 september åker ett större gäng ut till Åland för att ute i naturen klättra. Det finns fina och bra boulderingstenar/klippor där som vi ska testa. Vi blir 8st som det ser nu inklusive mig, Jenni och Ceymor. Jag är ju verkligen nybörjare men det ska bli spännande och se hur jag kommer att klara detta. Så roligt jag tyckte att det var igår så kommer det nog sluta med att jag skaffar klätterskor och börjar klättra på klättercentret sen om de hittar nya lokaler nån gång här i Uppsala. Campus 1477 har också klättervägger så får kanske träna där medans. Här kommer några bilder på hur bouldering kan se hur, foton från Ceymor.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar