måndag 8 augusti 2016

Så var semestern slut

Mina 3 semesterveckor är nu slut, får där emot se om jag kanske tar lite mer semester senare i höst/vinter. Jag känner att jag har haft en bra semester där jag haft väldigt tur med vädret och nästan hela tiden haft saker att göra.
Under min sista semestervecka hälsade jag bl.a. på Jenni och Ceymor i Gävle. Vi var 8 pers som spelade minigolf en kväll och det var så kul för så länge sen sist plus att jag kom på 3e plats.

Vi hälsade på Ceymors bror Ceasar som bjöd oss på en väldigt god lunch, ärtpannkakor. Jag hade med mig krusbärskaka och vi vispade upp grädde och blandade i fläder/citroncurd som Ceasar gjort och som var supergod. Det måste jag prova att göra sen.

De har en jättesöt kanin av rasen hermelin. Titta så små söta öron den har.

Jag, Emma och Sandhra åkte i fredags ut till Östervåla, där på Storvallen skulle Brolle och Charlotte Perelli uppträda under lördagen. Emmas pappa Greger körde ut deras husvagn åt oss i fredags redan så nu under helgen har vi campat framför Storvallen i lilla Våla. Ingen el hade vi men tur nog så gick spis och kyl på gasol. Så på mornarna kunde vi koka vatten till morgonkaffet och jag och Emma som älskar kaffe tyckte att helgen då var räddad.
Det var mysigt att umgås med tjejerna i helgen och campa tillsammans. Vi grillade, drack rosé och spelade t.o.m. lite fia med knuff. Under lördagen tog vi även en tur då vi var badsugna och hittade ett jättefint ställe med en fors där vi badade lite.





Brolle och Perelli lockade mycket folk och det är kul att de tar till vara på dessa små folkparker.

När man är tillbaka så här från semestern tycker jag att det underlättar lite att man har en del kul att se fram emot. Imorn ska jag och Patrik på bio och sen på lördag ska jag till Parken Zoo med mamma, Pernilla och co. Det ska bli jättekul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar