fredag 26 maj 2017

Hamburgare på Monroe's i Sandviken

I förrgår så åkte jag hem till pappa och Åsa och sov kvar. Pappa och jag hämtade tjejerna och senare kom Pernilla och Niklas över och vi grillade. Första grillningen för mig igår och då smakar det alltid extra gott.

Det var så varmt och skönt då att Greta ville bada lite.

Igår följde jag med när det skulle cruisas upp till Sandviken och käka på snabbmatskedjan Monroe i Sandviken. Inredningen var full med bl.a. Elvis-, Monroe-, Johnny Cash-prylar och andra retrogrejer. Jättehärlig miljö och man hade tur nog reserverat och ordnat upp ett långbord åt oss. Jag hade redan innan bestämt mig för att beställa en av deras hamburgare men de har också annat som pizza och plankstek. Jag beställde Ring of fire, 2×100 gram hamburgare. grillad jalapeño, färsk chili ,philadelphiaost och bacon. Jättegod. Jag tog några bilder på min kamera också, på inredningen, och de ska jag lägga till här nästa vecka då jag glömde min kabel till kameran hos pappa och Åsa.


 
Nu kommer bilder från kameran, tyvärr lite suddiga men vill visa lite av inredningen i.a.f.
 


Klämdag idag men här har vi öppet som vanligt, fast det brukar vara lite lugnare såna här dagar. Så snart är det helg igen. Jag borde åka ut till lotten och vattna nu när det varit en del varma dagar och jag åker nog ut imorn till lotten. Jag ska plantera jordgubbssticklingarna, fast de såg ut att ha blivit rätt torra på balkongen så jag får se om de har överlevt.
Sen på söndag ska jag till Odinsborg med mamma och Pernilla med familj. Vi ska käka brunch där och det ska bli jättekul. Jag har bara tidigare också ätit julbord där så ska bli spännande och se vad det har mer. Sen ska jag tillbaka till pappa och Åsa då det blir smörgåstårta där och David, Filip, Jenny och Pernilla med familj kommer över också. Pappa jobbar och Åsa är borta och sköter om ett loppisställe hon har tillsammans med 3 andra så jag ska hjälpa till och dekorera smörgåstårtan innan alla kommer.

Nu på morgonen ställde jag ut pelargonerna på balkongen igen. Jag hade dem inte framme nu när jag var borta för man vet aldrig med vädret men nu tror jag nog att de kommer att få vara kvar. Om det inte kommer någon riktigt kall dag eller natt framöver. Nu har jag bara ställt dem så här och ska ordna till det sen ikväll eller i helgen. Måste torka av lite först då det kommit pollen lite överallt.



Sen gjorde jag så här med klematisen, det gamla stödet får stå framför och så får jag leda bak allt som klättrar på mot väggen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar