tisdag 9 maj 2017

Tomatplantorna

Dags att vända på tomatplantorna. Jag trodde ett tag att alla skulle dö. När jag planterade om dem så vattnade jag med den vattenkanna jag har näring i. De verkade få en chock och skrumpnade ihop och trodde då att nu får jag ingen tomatplanta kvar. Det verkar nu bara som att det är en som inte riktigt vill. I en lite större rund kruka planterade jag 2st tillsammans och den ena klarar sig men nog inte den andra. Nu vattnar jag dem med bara vatten och de verkar de mycket gladare över. Näring får de lite längre fram sen istället.


Söta pelargonerna blommar på. Lotta Lundberg har fler knoppar på gång också.



Den pelargon som jag inte vet vad den heter har börjat slå ut. På bilden ser de nästan aprikosfärgade ut men i verkligheten är de mer åt det rosa hållet.

Så himla tråkigt att mer snö kommer. Jag vill verkligen inte har mer nu utan nu får det väl allt ta och bli vår och hålla sig till det. Utan snö tack.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar