fredag 19 maj 2017

Pelargoner på balkongen

Idag ska det bli så fint väder så jag ställde ut pelargonerna på balkongen nu på morgonen. Premiär var förra lördagen men nu hoppas jag att vädret håller i sig så det får vara ute och vänja sig mer, Jag vill också vara ute mer så klart och idag blir det nog middag på balkongen.



Blir lite ändrade planer till helgen. Pappa fyller år idag och då han jobbar helg ibland visste jag inte riktigt hur det skulle bli i helgen samt att pappa inte brukar tycka att vi behöver fira hans födelsedag. Men imorn blir det fika så då åker jag ut till Örbyhus. Jag hoppas att det så klart blir fint väder då så vi kan sitta utomhus.

Tomatplantorna hemma växer då på. Speciellt en. Den har lagt sig lite men jag hoppas den ska växa sig lite rakare. Behöver kanske planteras om snart.

 
 
Det syns inget än bland mina planterade fröer men tror det kan ta några veckor innan något händer. Hoppas något händer i.a.f.

Jag knipsade av toppen på en av mina pelargoner förut och jag chansade och sparade toppen som jag sen la i ett glas vatten. Det har kommit långa fina rötter och t.o.m. börjar växa lite, ett till blad syns. Så den ska jag plantera ner sen.


I väderapparna i morse så stod det i en att det blir regn på söndag nu istället och på 2 andra sol och moln. Tänk att det kan skilja sig så. Speciellt när det gäller väder 1-2 dagar framåt bara. Då borde man ha lite mer koll tycker jag. I UNT står det moln hela helgen och runt 18-20 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar