måndag 8 maj 2017

Snöande måndag.

Vilken måndag. Inte så kul när det snöar i Maj men får hoppas att det vänder och att sol och värmen kommer tillbaka. Men roligt hade vi där emot på yogan i morse och som vi fick skratta. Vi skulle lägga oss i Happy baby pose, kroka i stortårna och försöka få knäna ut mot sidorna, så brett som möjligt.

Sen försöka sträcka ut benen rakt, först ett i taget och sen båda. Så att benen bildar ett V.

Nu kommer det roliga. Här skulle vi försöka gunga oss upp till en sittande position och vi gungade och skrattade för det var kul och såg så roligt ut.  Det är kul när det blir blandat så där med yoga och humor.

I lördags hade jag tänkt åka till odlingslotten. Jag bryggde kaffe och solen lös. Men sen blev det snabbt grått och när jag var ut på balkongen kände jag hur kallt det blivit. Nej då kände jag inte alls för att åka utan tog en städdag då istället.
Jag åkte ut till lotten sen på söndagen istället. Det var fortfarande lite molnigt men solen var framme mer och det kändes lite skönare mot i lördags. Jag hade med mig svarta sopsäckar och fyllde dem med kvistar bl.a. Dem åkte jag med till återvinningen sen. Jag rensade på bland vinbärsbuskarna och här ser ni rensas vs. orensat. Så mycket ogräs det var där.

Min rabarber hade vuxit på sig sen helgen innan också. Längtar till att kunna göra rabarberpaj.

Men det var skönt att få bort allt. Mamma gav som förslag på att om jag flyttade på pallkragen jag hade nästan längst upp där till vänster, framför min krusbärsbuske och istället placerade bord och stolarna där, en del av lotten jag inte direkt utnyttjade, så skulle jag få mer yta att göra något med. Jag gjorde så och nu placerade jag stenplattorna bara där utan att ha jämnat och plattat till under för att se hur det skulle se ut. Jag behöver också köpa fler plattor. Jag tror det här kommer att bli mycket bättre.


Mellan mina vinbärsbuskar där lilla påskliljan tittar upp har 2 blommor till kommit plus pärlhyacinter. Vid dessa blommor landade en vit fjäril och fastän jag bökade runt där och rensade vägrade den att flytta på sig. Så jag lämnade lite ogräs där som jag tar bort nästa gång. Kanske fjärilen behövde vila.


Det har börjat komma knoppar nu på tulpanerna som jag köpte i Holland. Så spännande. Lite rött tycker jag mig se.

Några andra blommar och knoppar som tittar fram. Ska bli spännande och se hur det ser ut på lotten nästa gång jag åker dit.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar