måndag 22 maj 2017

Växande klematis

Tittade till min klematis under helgen och titta, den växer på. Jag som trodde att den inte skulle överleva. Jag ska fixa till där lite i veckan, Nu är den på väg lite mot fel håll och vill så klart att den ska klättra längs väggen. Får se om den kommer högre upp mot förra sommaren.

Jag lagade till en pizza bianco då i fredags och den var så god. Kronärtskocks-créme gjorde jag själv och bredde på. Hyvlade zucchini och äpplen tunt och la ut på pizzan. Sen skivade jag mozzarella i skivor och la det på toppen. In i ugn på 200 grader i ca 15min. Jättegott och kommer att laga det många gånger till. Den ser lite tråkig ut men smaken är desto bättre.

Jag var och firade pappa i lördags och det blev god gräddtårta med jordgubbar. Med mig hem fick jag av Åsa skott från en fuchsia. Hon har en som brukar bli stor och fin med röda blommor och jag tror det är av den som jag fick ett skott. Hoppas denna blir stor och fin sen också.

Jag fick även några jordgubbsplantor, eller sidoskott kanske man säger. Jag hade så många förut men de har minskat i antal så ska bli kul med att kunna fylla på med några nya. Jag hoppas jag får en massa jordgubbar i år.

I morgon ska jag träffa Patrik. Vi ska käka lite gott och sen titta på Prometheus. Vi tänkte se den nya Alien-filmen sen på bio som utspelar sig efter Prometheus så vi tänkte se den innan. Om en och en halv vecka åker vi till Köpenhamn. Inte långt kvar nu och längtar så



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar