tisdag 2 maj 2017

Första dagen på odlingslotten

Första arbetsdagen efter långhelg. Det är alltid skönt att vara ledig en extra dag. Valborg blev lugn. Vi firade David och sen åkte jag hem på kvällen. Jag åkte ut till Pernilla i lördags och sov kvar där. Vi spelade spel på kvällen, Elsa hade köpt Uno. Sen tog Pernilla, Greta och jag en promenad på förmiddagen under Söndagen innan vi åkte för att fira David.

Igår var jag till odlingslotten för första gången i år. Det var mycket rensande av torra kvistar och ogräs. Det var skönt och kul att komma igång och vädret var toppen.
Jag lyckades hitta en kramande palsternacka.

När jag vände jord och rensade på ett område nära där jag har bord och stolarna, det blev som en trekant, såg jag att här kan jag ju ha en till rabatt. Nu får jag där emot se vad jag kommer att odla där. Kanske blir det att jag planterar ut blommorna jag odlar från frö hemma. Inget syns där än men jag tror att det kommer att ta tid. Kul med en till rabatt.

Här har jag som ni kanske ser börjat rensa lite.
Här kommer efterbilder. Jag tog inte området vid vinbärsbuskarna. Där ska jag rensa nästa gång.


Sen som vanligt kommer denna lilla påsklilja upp mellan vinbärsbuskarna, som den gjort de senaste åren. Alltid kul att se den.

Om det blir fint väder kommande helg åker jag ut igen. Det ska bli kallare i slutet av veckan så vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar