måndag 29 maj 2017

Underbara helg

Vilken skön helg det har varit. I fredags skulle jag ut och springa och ville prova på och springa borta vid Hågadalen-Nåsten. Kul med variation och det är så fint där ute. Började springa från parkeringen. Tog bilen för tänkte direkt efteråt sen åka ut till odlingslotten.

På odlingslotten hade jag först tänkte vattna bara och sen eventuellt åka ut under lördagen men när jag kom ut såg jag att det börjat komma ogräs så kunde inte låta bli utan rensade då under fredag kväll istället. Det var skönt att göra det under kvällen också när det var så svalt.
Det har börjat blomma lite där också.

Så under lördagen njöt jag av att vara hemma och ute på balkongen mest. Jag planterade om tomatplantplantorna och passade på att torka och städa ute på balkongen. Plockat undan alla krukorna som tog en massa plats där också.



Jag tog ut min gungstol också, mycket skönare att sitta i den. Så satt jag där sen och läste ut andra delen i Stephen Kings senaste triologi. Andra delen heter Den som finner.

Igår så skulle vi äta brunch på Odinsborg kl 12 och tänkte att när det är så fint väder kan jag ju åka ut dit tidigare med en filt och njuta av solen och läsa en bok. Jag läser nu Törst av Jo Nesbø. Väldigt spännande redan i början.
Sista delen av Stephen Kings triologi har jag på mobilen och då den gärna stänger av sig själv fick det bli denna bok så tar jag 3e boken av Stephen King sen.



Var omgiven av dessa backsippor.

Det är mysigt inne på Odinsborg och vi fick ett eget rum. Jag kom på efteråt att jag glömde fota som vanligt. Buffén var god, det enda som var synd är att de inte skrivit upp vad allt var. Som de olika skinkorna hade varit kul att veta vad det var. Man kunde grädda egna våfflor till också och det är ju så gott.

Sen kollade vi på högarna och där fotade jag lite i.a.f. fast med digitalkameran. Jag har min sladd nu men allt ligger hemma så några foton kommer här sen.



Efteråt åkte jag hem till Pappa och Åsa och förberedda smörgåstårtorna. Hann även sitta ute en stund i solen innan alla kom. Vi käkade självklart ute i det fina vädret.

Imorn ska mamma och jag till stadsparken med STA. Det blir rundvandring med stadsträdgårdsmästare Ingemar Carlsson. Ska bli kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar