lördag 2 januari 2016

Gott nytt år!!

Så var det andra dagen år 2016. Jag kom hem igår efter att ha varit hos Pernilla i 3 dagar. Hon hämtade upp mig dan innan nyår och så åkte vi och handlade och sen hem till henne. Jag firade nyår med hennes familj och pappa och hans sambo Åsa.
Dagen innan tog vi det lugnt och köpte med hos lite gott och kollade på film men sen på nyår då vart det fullt upp och mycket som skulle ordnas och fixas. Vi hjälptes åt i köket, jag och Wilma fixade med köttfärspajen samtidigt som Pernilla och Elsa fint dukade fram på bordet. Se så fina servetter Pernilla och Elsa gjort.


Sen efter allt fixande med mat och efterrätt hann vi alla snabbt göra oss klara innan pappa och Åsa kom. Vi åt rösti i förrätt med tillbehör som créme fraiche, rom, rödlök, dill och citron. Jag glömde tyvärr ta foto på det.
Till varmrätt blev det denna stora och goda köttfärspaj. Pernilla dekorerade locket fint.

Till dessert hade vi gjort en pinocchiotårta som blev lite platt men så himla god.

Efter middagen gick vi ut för Elsa ville prova en av konfettikanonerna jag köpt. Jag trodde konfettin skulle vara av sånt där matt papper med det var blankt och väldigt fint.

Sen gick vi en promenad och det var skönt efter all mat.

När vi kom hem sen spelade jag, Wilma och Elsa biljard. Det var jättekul, flera år sen sist jag spelade det. Medans så ordnade Pernilla och Niklas irish coffe till Niklas o pappa och Baileys coffe till mig och Pernilla. Väldigt gott.

Det vart en välkomstdrink också när alla kom. Det glömde jag skriva. Bellinis vart det till alla. Både med och utan alkohol beroende på ålder och Åsa som körde fick alkoholfritt.
Sen vart det lugnt på kvällen och vi kollade på dokumentären Vi som diggar Elvis bl.a.
Klockan gick fort sen och snart var det nästan midnatt. Det var bara att skynda sig och sätta på sig ytterkläderna. Vi var några som stod ute vid 12-slaget och några på g ut. Men sen skålade vi och tittade på alla fina fyrverkerier. Det var stjärnklar himmel och vi såg många väldigt fina fyrverkerier på himlen.

Vi var alla trötta och gick och la oss sen. Sen vaknade jag på natten och hade så ont i magen och hade kramp i magen. Det höll i sig hela dan igår. Jag undrar om det kan ha varit all mjölk och grädde, jag äter ju mjölkfritt nu när det går annars laktosfritt så magen fick kanske en chock. Fast jag har även ont i magen idag fast inte alls lika mycket som igår. Så typiskt att må så här de sista dagarna innan det är dags att börja jobba igen. Jag som tänkt fortsätta att fixa hemma. Tidigare i veckan började jag ordna och rensa lite. Bl.a. i köket. Jag gick igenom skafferiet, kylen och frysen. Sen hade jag förut köpt som hyllor på IKEA, jag har köpt sånna tidigare och i mina köksskåp är det väldigt gott om utrymme på översta hyllplanet så jag satte dit dessa hyllor där för att det inte skulle vara så trångt i skåpet. Lite bättre i.a.f.


Sen har jag tänkt rensa bland mina kläder bl.a. Kanske orkar jag göra det idag eller imorn. Ska försöka få i mig lite mat idag i.a.f. Lyckades bara få i mig juice och några körsbärstomater igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar