söndag 13 mars 2016

Bakmässa och vårblommor

Igår var mamma och jag till bakmässan på Fyrishov. Det var så mycket folk på den mässan och jag tror att Hembakat som ligger bakom denna mässa nog inte var beredda på att de skulle komma så många som det gjorde. Det var mycket folk när vi väl kom dit vid kl 10 och vi kunde gå runt och kolla även om man fick tränga oss fram lite. Sen när vi hade hunnit kolla i alla montrar och även lite på när Linda Andersson stod på scenen bestämde vi oss för att gå hem och ta en kopp kaffe hos mamma. Det var också en sak som var synd. De hade som en liten kiosk men det var så lång kö där, de borde kanske haft flera för går man runt på en mässa kan det vara skönt att få sitta ner en stund och ta en fika och fortsätta kolla sen. Kanske också något de tar till sig till nästa mässa.


På mässan så köpte jag spray som är ärbart. Man kan tex om man gör cupcakes med en vit frosting spraya med den. Eller om man gör något med marsipan eller sockerpasta tex kan man spraya lite ätbar färg på den. Ska baka sen och visa någon dag. 
Sen upptäckte jag och mamma en ny box man kan prenumerera på. Hade inte hört talas om Smartbox tidigare. Det är nästan som Testagram. Denna box får man varannan månad och innehåller ca 15 produkter och kostar 189kr. Vi gick båda med och fick även då 15% rabatt på första boxen som vi fick ta med direkt från mässan. 

I denna box fick vi:
2 påsar chips fr Svenska Lantchips. En med smaken sour créme och den andra med smaken rosmarin. 
Lindt choklad rasberry intense.
Friggs ekologiska majskakor.
Finax Urkraft Granola med smakerna tranbär, svarta vinbär och kanel.
Bonduella gourmet majs utan tillsatt socker. 3-pack.
Made good raw fruit & nut bar.
Leksands tunnknäcke med soltorkade tomater, korn och oregano. 
Frebaco kvarns ekologiska svenska kvarngryn.
Friggs glutenfria knäcke med chia & vallmofrön.
Khoisan tea, ekologisk och kravmärkt ingefära.
Bono, Touch of taste, ekologiska grönsaksfond.
Clausthaler Classic Permium alkoholfri öl.
Apotekarnes Soda Pink Lemonade, 2st.
Capri-sun Bio, äpple, svarta vinbär och körsbär. Ekologisk. 5-pack.
Sen en påsklämma med hällfunktion.

Värdet låg på 480kr om jag minns det rätt och vi betalade endast 160kr. Väldigt mycket roliga produkter att prova. I morse åt jag riskakorna med avokado på. Så gott.

Sen åkte vi förbi plantagen för att köpa lite vårblommor. Jag köpte påskliljor och penséer som jag gjorde en liten påskgrupp utav med en liten tupp i.


Sen köpte jag påskris också som ska pyntas mer sen. Nu har den fått några fjädrar i.a.f.  Varav en knippe fjädrar Nino snodde i morse och sprang iväg med.

Så glad man blir av dessa vårblommor. Då känns det lite konstigt att fortfarande ha en julstjärna som lyser röd hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar