tisdag 29 mars 2016

Påsklovsvecka

Nu är många fortfarande lediga men här är man tillbaka på jobbet igen. Men det är skönt med kort-vecka och att ha helgen att se fram emot när Pernilla ska få sin present.
Resten av påskhelgen blandade jag med mer nytta och nöja. Jag passade på att plantera om flera av mina krukväxter. En del fick större krukor och en del ny och fräsch jord.
Flera behövde verkligen större kruka.






Min kaktusväxt behövde ny jord och rättas till lite så det var på med handske när jag skulle fixa med den.



När jag planterade om garderobsblomman råkade en stjälk gå av men det är samtidigt inte hela värden för de kan man ha som snittblommor i vatten. De vildar också nya rötter så det är bara att plantera i en ny kruka sen om man vill.

Vädret fortsatte att vara soligt och härligt. Jag satt ute emellanåt på balkongen och en promenad vart det också. Jag bakade kanelbullar med apelsin och mandelmassa.

Nygräddad bulle i handen och en kopp kaffe ute på balkongen så såg jag att det kommer som knoppar på min klematis. Den verkar ha klarat övervintringen. Ska se sen om jag kan beskära den rätt. Ska googla. Torra döda grenar ska så klart bort men sen är jag lite osäker på hur jag ska klippa. Stod i.a.f. på lappen att den ska beskäras på våren.

Nu under lunchen passade jag på att hämta ut God morgon Gröt från Nestlé, Supermix från Paulins och Kvarg från Gainomax, laktosfri, som jag hade kuponger för. Så alla dessa 3 spännande produkter fick jag gratis. Har ni appen Klipster så finns det fortfarande chans att hämta ut Supermixen från Paulins.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar