måndag 2 maj 2016

Valborg och träningsstart

I fredags fick mamma och jag skratta mycket. Bra show av Mårten Andersson. Efteråt kände jag sig så glad, det känns så bra när man har fått skratta riktigt mycket. Så helgen började bra. Det blev hemåt och baka frozen jordgubbscheesecake till Valborg. Den gick skönt nog snabbt att göra. Sen gick jag och la mig för var rätt trött.

Valborg sen, då blev det först sill- och laxlunch hemma hos Nicke och Karin. De hade gjort egen snabbinlagd sill med pepparrot som var så god.


Mätta sen passade vi på att ta en promenad bort till en lekplats så att lilla Ludde, Nicke och Karins son på 2 år, och Julia, Nickes brorsdotter på 3 år, kunde få leka av sig lite också. Så skönt att vi hade så tur med vädret under Valborg.
Dagen fortsatte med mycket prat och skratt. Vi grillade till middagen och hela cheesecaken gick sen åt.


Fast innan fikat tog vi en promenad och kollade på en majbrasa.

Igår sen så åkte jag till Örbyhus och överraskade Pernilla. Vi skulle vara hemma hos pappa och Åsa kl 15 och fira David. Eller han vill egentligen inte bli firad så vi kallade det en släktmiddag där Pernilla och jag sen lite på sidan han honom en varsin present.

Det blev kyckling och potatisgratäng. Riktigt gott. Sen tårta till efterrätt och det tyckte Greta var riktigt gott.


Sen åkte mamma och jag och storhandlade mot kvällningen. Handlade nästan allt jag behövde för veckan. Hittade inte vit misopasta och matchapulver så det får jag köpa nere på stan idag. Om jag hittar. Skönt att ha alla matlistorna klara inför de kommande veckorna så jag vet vad jag ska handla vecka för vecka.

Stekte lite kyckling och gjorde en soppa till lunch med bl.a. selleri och purjolök. Ska bli spännande och prova sen. Denna vecka så är temat Rensa ut. Så nu ska kroppen rensas och avgiftas. På mornarna så börjar jag med ett glas varmt vatten med saft från en halv citron. Sen blev det en grön smoothie till frukost.
Jag hoppas att dessa veckor kommer att gå bra. Ikväll blir det första träningspasset också och en promenad i stadsskogen. Så solen får gärna hålla i sig hela dan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar