fredag 10 mars 2017

Äntligen fredag och lyxig soppa ska lagas.

Jag såg i hemköps veckoblad att de sålde ekologisk jordärtkocka till bra pris och kom på det att det var då länge sen jag åt jordärtskockssoppa så det ville jag göra nu till i helgen. När jag har lagat det tidigare har jag haft i vitt vin så jag gick igår till systemet för att köpa det. Jag frågade en tjej som jobbade där om tips så sa hon att det är väldigt gott att använda cider istället. Det tycker jag lät spännande så det ville jag prova istället. Detta skulle vara väldigt gott om man även skvätte över lite tryffelolja, perfekt då jag har det hemma. Denna måltid ser jag då mycket fram emot.

Sen apropå mat så har City Gross en ny matkasse som heter Flexkassen. Man skapar sin egna veckokasse och kan välja bland hundratals recept och få mat från 2 personer och uppåt. Jag valde att skapa en kasse med 4 middagar för 2 personer, så att jag får matlåda också.
Till en av middagarna så valde jag att beställa för 4 portioner då det verkade smidigast så med den maträtten, det var Ugnsgratinerad spätta med ajvarsås och gurkpickles. Till denna rätt ingick det inte ajvarsås så jag la till det i beställningen.
Sen blev de andra middagarna för 2 personer och det blev Kalops, Potatis- och purjolökssoppa med kryddig korv och Svampfylld fläskytterfilé med skysås & rostade rotsaker. Man ser priserna per person och kunde då lätt välja om en matträtt kändes värt det eller inte.
Att jag beställde denna kassa nu var för att jag läste om Flexkassen i en blogg och såg att man nu, med en värdekod, får 150kr rabatt på beställningen. Så blir ni sugna på att beställa en Flexkasse använd då koden v10fx150
Man kan få kassen hemlevererad för 50kr och jag valde det då jag dels inte har bilen nu och då jag ändå får rabatt. Så dessa 4 middagar, plus den extra ajvarsåsen, så blev slutsumman efter rabatten, inklusive utkörningsavgift, 333,25 kr. Sen får jag även 50kr tillbaka via Refunder.

Sen avslutningsvis några bilder på några av mina pelargoner. En del verkar glada över omplantering och beskärning medans andra inte.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar