fredag 3 mars 2017

Mandelmanns

Igår var det sista avsnittet av Mandelmanns gård men vi har en ny säsong att se fram emot sen nästa år. Medans så ser jag fram emot att få bläddra i deras bok Självhushållning på Djupadal. Jag har beställt den och borde få den nästa vecka.

Idag ska jag och Patrik få äta gott. Vi har beställt en varsin påse från Feskarn och i dagens fredagspåse innehåller den:

Färska Smögenräkor med klassisk aioli
Ugnsbakad fjällrödingfilé med rödbetor och Chevré
Kräftröra med kapris och gräslök
Färskostmousse med björnbär, valnötter och digestive
Surdegsbröd från Triller

Mums säger jag bara. Förutom till chevrén för det tycker jag inte om men då får Patrik ta den.

Vi ska planera lite inför Köpenhamns-resan. Flyg är i.a.f. klart så det är boende bl.a. vi måste kika på. Sen även butiker, restauranger etc. vi vill besöka. Jag hoppas fynda billiga Omaggio-saker bl.a. och jag vet att Patrik är väldigt förtjust i Hay.

Jag blev glatt överraskad nyligen av att jag hade vunnit 3 vackra Omaggio Pearl vaser av Kähler. Jag fick dem nu i veckan. En stor, en mellan och en liten. De ska placeras antingen i hallen eller i vardagsrummet. Jag är som vanligt lite nojig över att katterna ska ha ner dem så det måste bli på ett säkert ställe.

Idag delar Mäklarhuset ut fredagsmyspåsar. Jag tog en promenad dit bort under lunchen för att se om det fanns en påse kvar till mig och det gjorde det. Alla är välkomna att hämta en skriver de på sitt instagram-konto.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar