onsdag 8 mars 2017

Snö och mera snö

Det var då inte lätt att cykla i morse. Först så måste jag berätta det att igår under lunchen så bytte jag ventiler på min cykels däck. Det var lätt att byta men tyvärr så tror jag att jag ska ha smalare och längre ventiler. Dessa köpte jag på Clas Ohlsson och de hade bara en standard-stort och det var så jag trodde att det var på cyklarna. Ventilerna gick i och jag skruvade dit dem men det är som ett litet glapp. I bakdäcket går det bra men konstigt nog är det mer glapp i framdäcket och där kan det gärna pysa ut lite luft. Så surt. Jag ska fylla på luft i däcket innan jag cyklar hem. Jag får försöka åka förbi Biltema sen när jag har bil och se vad de har för ventiler där.

Sen så halkade jag med cykeln också i morse, men det gick bra ändå. Snön är tur nog mjuk. Det var bara att resa sig upp igen och cykla vidare till gymmet där det blev ett bodypump-pass. Imorn blir det yoga.

När jag skulle ner för slottbacken sen då gick jag. Det var så himla halt där att jag bara gled neråt med skorna. Jag vill att snön ska försvinna så det blir vår. Jag såg på några gamla bilder från när jag satt ute på balkongen och det var sol och varmt ute, vad jag längtar till efter det.

Patrik och jag har nu bokat hotell till Köpenhamn. Då är både flyg och boende klart. Längtar så mycket nu.

Jag ser också mycket fram emot tills när jag och Jessica ska vandra. Det blir en månad efter Köpenhamn som det blir dags att sätta på vandrarkängorna. Ska försöka skriva ner en reseplan och en uppdaterad packlista samt en matlista. Vad ska vi äta till frukost, lunch, middag och mellanmål. Vi kommer att behöva sånt som är lätt att packa med men också som ger bra energi under dagarna. Det finns frystorkad mat men det är lite dyrt tycker jag så kan vi ordna bra måltider själva är det mycket bättre tror jag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar